Lion Rampant
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Lion Rampant
Wyszedł właśnie. Ostatnio Hamster poszukiwał systemiku do Skirmishów średniowiecznych.
Może to?
http://www.ospreypublishing.com/store/L ... 1782006350
Armia wielkości ciut większej niż Sagowa na me oko:
Chociaż to co tu widać to 6 pkt Sago czyli standard do gry tylko 3 oddziały Levych.
To chyba będzie armiowo gra bardzo kompatybilna z Sagą Krucjatową.
Może to?
http://www.ospreypublishing.com/store/L ... 1782006350
Armia wielkości ciut większej niż Sagowa na me oko:
Chociaż to co tu widać to 6 pkt Sago czyli standard do gry tylko 3 oddziały Levych.
To chyba będzie armiowo gra bardzo kompatybilna z Sagą Krucjatową.
- Asienieboje
- Adjudant Commandant
- Posty: 1762
- Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
- Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 43 times
Re: Lion rampant
Generalnie armie są składane na 24 pkt (oddziały liczą od 6 do 12 figurek). Po trochu rycerstwa ciężkiego, lekkiego i piechoty. Wygląda dość ciekawie. Prostota akcji - wygląda na system bardzo łatwy do nauczenia się i dość przyjemny do gry. Będziemy to testować w klubie we wtorek, wrażenia opiszę na blogu, chociaż już po trochu jestem na tak.
- Kretus
- Baron
- Posty: 1193
- Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
- Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
- Has thanked: 135 times
- Been thanked: 74 times
Re: Lion rampant
Zachęcony przez "Dux Bellorum" zamówiłem jakiś czas temu w przedsprzedaży. Ma wyjść 20 września.
http://merseybooks.blogspot.com/
blog autora, są artykuły jak budować armię, podstawy mechaniki. Szczególnie polecam ten artykuł:
http://merseybooks.blogspot.com/2014/05 ... r-you.html
Spróbuję testować 15stkami na wojnę stuletnią (rozbiorę dwie armie do DBA od Corvus Belli).
http://merseybooks.blogspot.com/
blog autora, są artykuły jak budować armię, podstawy mechaniki. Szczególnie polecam ten artykuł:
http://merseybooks.blogspot.com/2014/05 ... r-you.html
Spróbuję testować 15stkami na wojnę stuletnią (rozbiorę dwie armie do DBA od Corvus Belli).
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Re: Lion rampant
Jestem świeżo po lekturze WI323, gdzie autor pokrótce opisuje system.
Walczymy oddziałami liczącymi 6 lub 12 modeli. Mamy kilka rodzajów wojska: Men-at-Arms, Serjeants, Hobilars, Levies etc. Każda formacja opisana jest paroma statystykami. Atak i Obrona pokazują na ile trafiamy przeciwnika atakując lub będąc atakowanym (czyli są jednostki które lepiej szarżują, ale są i takie, którymi lepiej dać się zaatakować). Do tego dochodzi najlepszy smaczek - aktywacja. Aktywujemy jedną jednostkę w określony sposób: strzelanie, ruch, szarża. Każdy rodzaj aktywacji ma określoną trudność. Np. dla rycerstwa szarża ma trudność 5 (na 2k6 musimy rzucić 5 lub więcej) ale zwykły ruch już trudność 7. Nieudana aktywacja jednostki kończy nam naszą turę.
Scenariuszy ma być 12, ale poza zdobywanie objectivów możemy też przed bitwą rzucać Przechwałki (głośno deklarujemy, co uda się nam dokonać) i jeżeli je spełnimy dostaniemy dodatkowe punkty.
System sprawia wrażenie prostego i jest nieco bardziej oldschoolowy w porównaniu z SAGĄ. Przede wszystkim rodzaje wojsk są bardzo uniwersalne i łatwo będzie podciągnąć pod nie np. Arabów, Bizancjum, drużynę Robin Hooda, zakony rycerskie etc.
Walczymy oddziałami liczącymi 6 lub 12 modeli. Mamy kilka rodzajów wojska: Men-at-Arms, Serjeants, Hobilars, Levies etc. Każda formacja opisana jest paroma statystykami. Atak i Obrona pokazują na ile trafiamy przeciwnika atakując lub będąc atakowanym (czyli są jednostki które lepiej szarżują, ale są i takie, którymi lepiej dać się zaatakować). Do tego dochodzi najlepszy smaczek - aktywacja. Aktywujemy jedną jednostkę w określony sposób: strzelanie, ruch, szarża. Każdy rodzaj aktywacji ma określoną trudność. Np. dla rycerstwa szarża ma trudność 5 (na 2k6 musimy rzucić 5 lub więcej) ale zwykły ruch już trudność 7. Nieudana aktywacja jednostki kończy nam naszą turę.
Scenariuszy ma być 12, ale poza zdobywanie objectivów możemy też przed bitwą rzucać Przechwałki (głośno deklarujemy, co uda się nam dokonać) i jeżeli je spełnimy dostaniemy dodatkowe punkty.
System sprawia wrażenie prostego i jest nieco bardziej oldschoolowy w porównaniu z SAGĄ. Przede wszystkim rodzaje wojsk są bardzo uniwersalne i łatwo będzie podciągnąć pod nie np. Arabów, Bizancjum, drużynę Robin Hooda, zakony rycerskie etc.
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lion rampant
Zobaczymy, specyfiką Bizantyjczyków, Persów i w mniejszym stopniu Arabów było stosowanie łuku jako broni głównej w przypadku jazdy ciężkiej. Ciekawe jak to wyjdzie. Jakichś Bizantyjczyków i Persów kiedyś złożę na pewno.
Uderzyło mnie to że to gra sen Vendetty.
To jest wszystko to co mu się marzyło, w dodatku jest wydana drukiem i osiągnie na bank pewna popularność :>
Uderzyło mnie to że to gra sen Vendetty.
To jest wszystko to co mu się marzyło, w dodatku jest wydana drukiem i osiągnie na bank pewna popularność :>
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: Lion rampant
Podoba mi się system aktywacji, chętnie zobaczę tę grę na żywo.
No nie wiem, tu przecież mamy ogólne listy armii i brakuje pustynnych izraelskich świnio-drwali...AWu pisze:Uderzyło mnie to że to gra sen Vendetty.
To jest wszystko to co mu się marzyło, w dodatku jest wydana drukiem i osiągnie na bank pewna popularność :>
TheNode.pl – zapraszam!
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lion rampant
Ale da się te ogólne oddziały ponazywać nazwami z Total Wara i będziemy mieli Drwali Feudalnych :>
Ba jeśli kiedyś będziemy w to grać na bank wystawię wszechpiastowskich feudalnych drwali
Chodzi mi o idee, on pogrążył się w fałszującym historię idiotycznym detalu, a właśnie grę stracił z oczu.
Ba jeśli kiedyś będziemy w to grać na bank wystawię wszechpiastowskich feudalnych drwali
Chodzi mi o idee, on pogrążył się w fałszującym historię idiotycznym detalu, a właśnie grę stracił z oczu.
- Fromhold
- Général de Division
- Posty: 3383
- Rejestracja: poniedziałek, 1 marca 2010, 21:38
- Lokalizacja: obóz warowny
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: Lion rampant
Też mi się tak wydaje. Raczej słabo to wyjdzie jeśli nie ma szansy choćby na jakiś minimalny posmak historii alternatywnej. Np najazd Jaćwingów na Cypr w sojuszu ze Szwajcarami?No nie wiem, tu przecież mamy ogólne listy armii i brakuje pustynnych izraelskich świnio-drwali...
Są doskonałe figurki i modele. Są też doskonałe plany i materiały źródłowe, ale nigdy nie idzie to w parze.
http://fromholdblog.blogspot.com/
http://fromholdblog.blogspot.com/
Re: Lion rampant
To się coś pozmienia. Cytat z artykułu WI:AWu pisze:Zobaczymy, specyfiką Bizantyjczyków, Persów i w mniejszym stopniu Arabów było stosowanie łuku jako broni głównej w przypadku jazdy cięzkiej. Ciekawe jak to wyjdzie. jakichś Bizantyjczyków i Persów kiedyś złożę na pewno.
I hope that players will tweak the rules to their own tastes. The troop types included in Lion Rampant are stereotypes of medieval warriors as I want to portray tchem, but the unit stats are granular and you can experiment with modyfing a numer here or there to make the rules or units work exactly as you wish. The same goes for army lists...there are no 'official' army lists and I hope that players will do little research to work out how best to represent their chosen retuine.
Bardzo podoba mi się takie założenie. Moim zdaniem nie da się stworzyć systemu idealnego, która trafi w gusta każdego. Założenie z góry, że najważniejsza jest dobra zabawa, ponad wierne trzymanie się zasad, jest fantastyczne!
Też to zauważyłem. Tylko tutaj autor nie skupia się na pojedynczych modelach. Pal licho pseudo-historyczność Knechtów Czasu, to co zabijało tamten system to absolutny brak idei jak powinna płynnie toczyć się emocjonująca rozgrywka!Uderzyło mnie to że to gra sen Vendetty.
To jest wszystko to co mu się marzyło, w dodatku jest wydana drukiem i osiągnie na bank pewna popularność :>
Na pewno ściągam na Wilczą, ale znając Northstara to trzeba dłuższą chwilę poczekać.sowabud pisze:Gdzie to mozna kupic/zamowic w PL?
Skoro mam już pisemko przed sobą to wymienię wszystkie jednostki:
Konni: Men-at-Arms, Serjeants, Yeomen
Piesi: Men-at-Arms, Serjeants, Yeomen, Fierce Foot, Serfs
Strzelcy: Archers, Crossbowmen, Bidowers
- GRZ
- Général de Brigade
- Posty: 2695
- Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
Re: Lion rampant
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
ale dobre kostki pomagają.
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 350
- Rejestracja: wtorek, 11 czerwca 2013, 00:09
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lion rampant
O właśnie bez jakiegoś połączenia Rycerza z Yeomenem Bizancjum nie zaskoczy, no chyba, że takie późno z obcymi jednostkami.Konni: Men-at-Arms, Serjeants, Yeomen
Czy system mierzy na jesień średniowiecza? Okładka raczej dość późna.
Mnie bardziej kreci okres określany przez Anglosasów jako Dark Ages.
Hmm
Knechci czasu..
Ja kiedyś zrobię system o takiej nazwie zobaczycie :>
Re: Lion rampant
System jest bardziej Medieval niż Dark AgesAWu pisze:Konni: Men-at-Arms, Serjeants, Yeomen
O właśnie bez jakiegoś połączenia Rycerza z Yeomenem Bizancjum nie zaskoczy, no chyba, że takie późno z obcymi jednostkami.
Czy system mierzy na jesień średniowiecza ? Okładka raczej dość późna.
Mnie bardziej kreci okres określany przez Anglosasów jako Dark Ages.
Lepiej Knechci Dziejów!Hmm
Knechci czasu..
Ja kiedyś zrobię system o takiej nazwie zobaczycie :>