[Pierwsza próba zasad, jeszcze nie skonczona. Coś nie mogę wrzucić jako pierwszy post tematu założonego przez Xardasa, więc będzie oddzielnie ]
Bohaterowie:
0-1 Sułtan – M7 WS4 BS4 S3 T3 W3 I3 A2 Ld 9 - 130 pkt
Ekwipunek – broń ręczna, lekka zbroja
Opcje: łuk +2 pkt, pistolety +2 pkt,
‘Pan ludzkich karków’ – Sułtan i oddział w którym się znajduje jest odporny na Panikę,
Eastern Cavalry
Armia od 3000 pkt. MUSI być dowodzona przez Sułtana. Nie może on być wystawiany w armii do 2000 pkt.
0-1 Wezyr - M7 WS4 BS4 S3 T3 W3 I4 A2 Ld 9 - 110 pkt
Ekwipunek – broń ręczna, lekka zbroja
Opcje: łuk +2 pkt, pistolety +2 pkt,
Eastern Cavalry
Wezyr może być Generałem Armii
Pasza - M7 WS5 BS4 S4 T3 W2 I4 A3 Ld 8 - 100 pkt
Ekwipunek – broń ręczna, lekka zbroja
Opcje: łuk +2 pkt, pistolety +2 pkt,
Eastern Cavalry
Na każdego Pasze w armii można wystawić oddział Deli.
Pasza może być Generałem Armii
Chorąży ze Sztandarem Proroka - M7 WS4 BS4 S3 T3 W2 I3 A2 Ld 8 - 90 pkt
Ekwipunek – broń ręczna, lekka zbroja
Opcje: łuk +2 pkt, pistolety +2 pkt,
Może za -5 pkt walczyć na piechotę, ale tylko w oddziale Janczarów
Eastern Cavalry
Army Standard Bearer
Dej – M4 WS4 BS4 S3 T3 W2 I4 A2 Ld8 – 90 pkt
Ekwipunek – broń ręczna, pistolety
Opcje – lekka zbroja + 2 pkt,
Zasady specjalne:
Psie syny z powrotem do walki! – uciekający oddział własnej piechoty (włącznie ze spieszonymi Tufekci i Semenami) znajdujący się w 10 calach od pułkownika automatycznie się zbiera.
Allach jest z nami! – oddział janczarów z Dejem może szarżować na jazdę przeciwnika.
Na każdy oddział janczarów w armii można wystawić jednego Deja. Może on walczyć tylko w oddziale janczarów lub samodzielnie.
I. Oddziały kapikularne
1. Korpus Janczarów:
a) Orty Podstawowe – M4 WS3 BS3 S3 T3 I3 A1 Ld7 – koszt 11 pkt za model
Ekwipunek: janczarka (zasady karabinu), broń ręczna
Opcje: muszkiet + 2 pkt
Zasady specjalne: (gracz wybiera którą zasadę ma na czas bitwy dany oddział):
‘Pewny strzał’ – oddział nie ma modyfikatora -1 do strzału na daleki zasięg,
‘Salwa niczym orzech zgryzł’ – oddział może strzelać z dwóch szeregów
b) Orty Doborowe – M4 WS4 BS3 S3 T3 I3 A1 Ld8 – koszt 15 pkt za model
Ekwipunek: janczarka (zasady karabinu), broń ręczna
Opcje: muszkiet + 2 pkt, Stubborn + 3 pkt,
Zasady specjalne: (gracz wybiera którą zasadę ma na czas bitwy dany oddział):
‘Pewny strzał’ – oddział nie ma modyfikatora -1 do strzału na daleki zasięg,
‘Salwa niczym orzech zgryzł’ – oddział może strzelać z dwóch szeregów
2. Jazda kapikularna:
a) Silandaharowie/Sipahi Oglan – M7 WS4 BS3 S3 T3 I4 A1 Ld8 – koszt 23 pkt za model
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna, kałkan (tarcza), lanca (+2S w szarzy, broń jednorazowa, nie ma ASF przed piką)
Opcje: ciężka zbroja + 3 pkt, pistolety +2 pkt, łuk +2 pkt, „Weterani” za +2 pkt (Ld9)
Eastern Cavalry
b) Ulufeci/Garibowie - M7 WS3 BS3 S3 T3 I3 A1 Ld8 – koszt 17 pkt za model
Ekwipunek: broń ręczna, kałkan (tarcza), łuk,
Opcje: lekka zbroja + 1 pkt,
Eastern Cavalry,
Lekka jazda,
Parthian Shot
3. Artyleria:
0-3 Działa 3-funtowe - zasięg max. 30", minimalna obsługa 2, S5, T4, W1, koszt - 45 pkt, + 5 pkt za każdego członka obsługi (max.3)
0-5 Dział 6-funtowych - zasięg max. 40", minimalna obsługa 3, S6, T5, W1, koszt - 60 pkt, + 5 pkt za każdego członka obsługi (max.4)
0-3 Działo 12-funtowe - zasięg max. 50", min. obsługa 4, S7, T5, W2, koszt - 70 pkt, + 5 pkt za każdego członka obsługi (max.5)
0-2 Działo 24-funtowe - zasięg max. 72", min. obsługa 5, S8, T6, W3. koszt - 90 pkt, + 5 pkt za każdego członka obsługi (max.6)
Na każde działo w armii musi być oddział piechoty
II. Oddziały z prowincji:
1. Timar Sipahi - M7 WS3 BS3 S3 T3 I3 A1 Ld7 – koszt 15 pkt za model
Ekwipunek: broń ręczna, kałkan (tarcza), lekka zbroja
Opcje: pistolety +2 pkt, łuk +2 pkt, włócznia +1 pkt, „Weterani” za +2 pkt (Ld8)
Eastern Cavalry
Co druga jednostka może być ‘lekką jazdą’
2. Deli - M7 WS3 BS3 S3 T3 I3 A1 Ld7 – koszt 17 pkt za model
Ekwipunek: broń ręczna, kałkan (tarcza), lekka zbroja
Opcje: łuk +2 pkt, włócznia +1 pkt, „Weterani” za +2 pkt (Ld8)
Eastern Cavalry,
‘Szaleni wojownicy’ – Deli są Odporni na Panikę (Immune to Panic)
Armia może mieć jeden oddział Deli przypadający na każdego Paszę.
3. Azabowie - M4 WS3 BS2 S3 T3 I3 A1 Ld6 – koszt 6 pkt za model
Ekwipunek: broń ręczna
Opcje: włócznia +1 pkt, tarcza +1 pkt, 0-2 oddziały łuk +2 pkt, 0-1 oddział arkebuzy za + 2pkt.
4. Arnauci - M4 WS3 BS3 S3 T3 I3 A1 Ld7 – koszt 13 pkt za model
Ekwipunek: broń ręczna, strzelba (profil karabinu)
Lekka Piechota
‘Pewny strzał’ – oddział nie ma modyfikatora -1 do strzału na daleki zasięg,
5. Semeni – M7 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 12 pkt za model
Ekwipunek: broń ręczna, karabin,
Opcje: pistolety +2 pkt, co drugi oddział może mieć muszkiety za +2 pkt.
Zasady specjalne jak u Dragonów. tak długo jak oddział porusza się konno ma zasadę Parthian Shot
6. Tufekci – M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 11 pkt za model
Ekwipunek: broń ręczna, muszkiet
Opcje: 0-2 jednostki mogą być wystawione jako Dragoni za +3 pkt.
7. Jebelu/Cebelu - M7 WS2 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld6 -
Ekwipunek: broń ręczna, łuk
Eastern Cavalry
Skirmish
Jedna jednostka na każdą jednostkę Timar Sipahi.
- Strona główna Gry bitewne Systemy historyczne - do końca XIX w.
- Szukaj
-
- Dzisiaj jest sobota, 27 kwietnia 2024, 16:41
- Strefa czasowa UTC+02:00
Armia turecka (pełna lista)
Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Wróć do „Systemy historyczne - do końca XIX w.”
Przejdź do
- Fora ogólne
- ↳ Forum i portal
- ↳ Ważne ogłoszenia
- ↳ Dyskusje i sprawy bieżące
- ↳ Portal Strategie
- ↳ International Forum
- ↳ Film i literatura
- ↳ Film
- ↳ Literatura
- ↳ Inne
- ↳ Giełda Książek
- ↳ Spotkania, konwenty, rozgrywki w sieci
- ↳ Spotkania, kluby
- ↳ Konwenty
- ↳ Konwent GLADIUS
- ↳ Konwent POLA CHWAŁY
- ↳ Rozgrywki w sieci
- ↳ Archiwum
- ↳ Forumowe latanie w B-17 Queen of the Skies
- ↳ Forumowa Liga Hannibal: Rome vs Carthage
- ↳ Forumowa Liga Twilight Struggle
- ↳ Konwent GRENADIER
- ↳ Forumowa Liga Ścieżek chwały
- Gra historyczna "Ostrołęka 26 maja 1831"
- ↳ Ostrołęka 26 maja 1831
- ↳ Archiwum
- Gry planszowe
- ↳ Ogólnie o grach planszowych
- ↳ Akcesoria do gier planszowych
- ↳ Archiwum
- ↳ Planszowa Gra Wojenna Roku
- ↳ Giełda Gier Planszowych
- ↳ RPG
- ↳ Starożytność i średniowiecze
- ↳ XVI-XVIII wiek
- ↳ XIX wiek
- ↳ I wojna światowa i dwudziestolecie międzywojenne
- ↳ II wojna światowa
- ↳ Archiwum
- ↳ Po II wojnie światowej
- ↳ Forum autorów
- ↳ Rok 1920, Ostatnia wojna cesarzy
- ↳ Ścieżki chwały
- ↳ Sukcesorzy
- ↳ Maj 1926
- ↳ Orzeł, Lew i Lilie
- ↳ Archiwum
- ↳ Irak 2003
- ↳ Pyrrus kontra Rzym
- ↳ Bellum Civile
- ↳ Los Diablos Polacos
- ↳ Wydawnictwo KORDYT
- Historia
- ↳ Konkursy historyczne
- ↳ Konkurs Historyczny Forum Strategie i inne konkursy z nagrodami
- ↳ Archiwum Konkursowe
- ↳ Historia starożytna
- ↳ Historia średniowieczna
- ↳ Historia XVI-XVIII wieku
- ↳ Historia XIX wieku
- ↳ Historia I wojny św.
- ↳ Struktury wojsk
- ↳ Historia dwudziestolecia międzywojennego i II wojny św.
- ↳ Struktury wojsk
- ↳ Sprzęt i uzbrojenie wojsk
- ↳ Mapy
- ↳ Geopolityka i współczesne konflikty zbrojne
- ↳ Struktury wojsk
- Gry bitewne
- ↳ Ogólnie o grach bitewnych
- ↳ Giełda Gier Bitewnych
- ↳ Archiwum Bitewniakowe
- ↳ Archiwum rozgrywek
- ↳ Konkursy modelarskie 2009-2010
- ↳ Tematyczne konkursy modelarskie
- ↳ Konkursy modelarskie DBA
- ↳ Prawem i Lewem
- ↳ Gniazdo
- ↳ Muskets & Tomahawks
- ↳ Oddział Ósmy
- ↳ Tereny do Gier
- ↳ Wrzesień 1939
- ↳ Modele i figurki
- ↳ Porady modelarskie
- ↳ Recenzje modeli
- ↳ Konkurs Modelarski Forum Strategie
- ↳ Systemy historyczne - do końca XIX w.
- ↳ DBR, FoG, FoGR
- ↳ Szwadron
- ↳ Systemy historyczne - od początku XX w.
- ↳ Battlegroup
- ↳ Bolt Action
- ↳ Ambush Alley: Force on Force
- ↳ Operation: World War II
- ↳ Systemy sci-fi i fantasy
- ↳ GM Boardgames
- ↳ Bogowie wojny: Napoleon
- ↳ Bogowie wojny: Lee
- ↳ Bogowie wojny: Togo
- ↳ Malowanie i figurki
- ↳ Ogłoszenia, informacje, wydarzenia
- ↳ Projekty w trakcie rozwoju
- ↳ DBA
- ↳ Ogólnopolska Liga DBA
- Fora dodatkowe
- ↳ Gry komputerowe
- ↳ Archiwum
- ↳ Rekonstrukcje historyczne