1920 (Phalanx)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące I wojny światowej i okresu międzywojennego.
Awatar użytkownika
dbj
Capitaine
Posty: 847
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
Lokalizacja: Muszyna
Has thanked: 269 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Re: 1920 (Phalanx)

Post autor: dbj »

Phalanxi zebrali już 250 zamówień i zamknęli promocyjną cenę. Lord Voldemort obiecał pokazać co nieco z "1920". Jak ktoś będzie miał w rękach niech porobi zdjęcia, przetestuje żetony, etc.
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 62 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: 1920 (Phalanx)

Post autor: brathac »

dbj pisze: czwartek, 12 maja 2022, 10:55 Phalanxi zebrali już 250 zamówień i zamknęli promocyjną cenę. Lord Voldemort obiecał pokazać co nieco z "1920". Jak ktoś będzie miał w rękach niech porobi zdjęcia, przetestuje żetony, etc.
O ekstra, bo ja za to chyba nawet z rozpędu już kiedyś zapłaciłem :D
Awatar użytkownika
dbj
Capitaine
Posty: 847
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
Lokalizacja: Muszyna
Has thanked: 269 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Re: 1920 (Phalanx)

Post autor: dbj »

Teraz ruch po stronie wydawcy, bo polscy gracze swoje już zrobili. Zobaczymy kiedy poproszą o dokonanie wpłat, bo dopiero ta informacja powie nam kiedy można będzie spodziewać się gry. I ciekawe co z angielską wersją?
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Re: 1920 (Phalanx)

Post autor: Raleen »

Wieść niesie, że dobiega końca etap rozwijania gry, zwany też bardziej swojsko "developmentem". Widziałem parę dni temu planszę z sześciokątnymi żetonami. Są trochę mniejsze niż heksy, ale wrażenie nadal to co pierwotnie i swojego zdania co do tego pomysłu nie zmieniam. Teraz jednak żadne koła wkładane w szprychy przez malkontentów takich jak ja nie zatrzymają machiny wydawniczej, która ma niebawem ruszyć.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Darth Stalin
Censor
Posty: 6571
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 73 times
Been thanked: 170 times

Re: 1920 (Phalanx)

Post autor: Darth Stalin »

brathac pisze: środa, 28 kwietnia 2021, 16:14 Na FB Phalanxów pojawiła sie zajawka mapy do reedycji Ostatniej Wojny Cysorzów. :)
Tak przy okazji - to będzie po prostu reedycja czy nowe wydanie uwzględniające poprawki Autora?
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Re: 1920 (Phalanx)

Post autor: Raleen »

Na pewno będą wszystkie poprawki, które autor wprowadzał już po wydaniu gry, a trochę ich było (choć nie tak wiele jak to bywa nieraz w obecnie wydawanych grach). Na portalu u nas jest do ściągnięcia Ostatnia wojna cesarzy z tymi poprawkami, a czy Jaro będzie chciał coś jeszcze dodać? Podejrzewam, że mogą być prowadzone jakieś prace nad redakcją instrukcji. Na pewno będzie też nowa grafika. Jak rozmawiałem swego czasu z autorem przy okazji wywiadu, to odniosłem wrażenie, że bardziej zdaje się na Phalanxów niż ma obecnie zamiar i ochotę grzebać w mechanice.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Bukovsky
Appointé
Posty: 45
Rejestracja: środa, 9 lutego 2022, 11:57
Has thanked: 22 times
Been thanked: 21 times

Re: 1920 (Phalanx)

Post autor: Bukovsky »

Ja myślałem, że porzucili temat. Od czasu zabrania 250 chętnych cichosza, choć patrząc na FB mieli sporo innej roboty.
Mimo wszystko dobre informacje dobrze się czyta😉
RAJ
Général de Division
Posty: 3945
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 120 times
Been thanked: 409 times

Re: 1920 (Phalanx)

Post autor: RAJ »

Pracują nad tym, ale to potrwa.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Awatar użytkownika
karawanken
Adjudant
Posty: 206
Rejestracja: środa, 18 lipca 2018, 13:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 29 times
Been thanked: 31 times

Re: 1920 (Phalanx)

Post autor: karawanken »

Są jakieś zdjęcia jak gra obecnie wygląda? Czy na razie jest w formie nieostatecznej graficznie.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Re: 1920 (Phalanx)

Post autor: Raleen »

Raczej nieostatecznej, jak chcesz możesz poszukać u Phalanxów, ale teraz pewnie trzeba by pokopać...
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
dbj
Capitaine
Posty: 847
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
Lokalizacja: Muszyna
Has thanked: 269 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Re: 1920 (Phalanx)

Post autor: dbj »

karawanken pisze: piątek, 11 listopada 2022, 09:30 Są jakieś zdjęcia jak gra obecnie wygląda? Czy na razie jest w formie nieostatecznej graficznie.
https://media.freshmail.mx/userfiles/ct ... 826128.png
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
Awatar użytkownika
Legun
Chef d'escadron
Posty: 1026
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:51
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 4 times
Been thanked: 15 times

Re: 1920 (Phalanx)

Post autor: Legun »

Ostatnio wróciłem do przepisów opcjonalnych do "1920" i ułożyły się one w takie trzy zestawy. Pierwszy to "Opcje wprowadzeń", czyli zmiany czasu wejścia Budionnego i Armii Ochotniczej. Drugi to "Priorytety polityczne", czyli przesuwanie wprowadzeń północ-południe dla bolszewików (czyli "3-a Konna Armia" oraz "List Towarzysza Stalina" z niewiele tylko zmienionymi zasadami względem tego, co tu już była opisywane) oraz wcześniej-później dla Polaków ("Powstanie Śląskie" i "Podział Galicji" - też w podobnym duchu, j.w.). Natomiast nowym pomysłem są małe wydarzenia polityczne, dla których znalazłem nowy sposób na powianie się w grze. Natomiast ich lista jest otwarta. Gdyby ktoś miał jakiś pomysł, to zachęcam do wrzucenie go tutaj. Generalnie chodzi o to, żeby był to ekwiwalent jednego-dwóch uzupełnień, czy też jednostki o sile 2 pojawiającej się lub znikającej na kilka etapów. Pomysł na regułę jest taki:

46. WZMOŻENIE
Każdy z graczy może w swojej fazie ruchu odwodów wywołać „wzmożenie moralne” i przesunąć przewagę moralną na wybranym TDW o 2 na swoją korzyść. Jego przeciwnik otrzymuje natychmiast losową kartę WYDARZEŃ POLITYCZNYCH. Każdy z graczy ma osobną pulę 12 kart takich wydarzeń. Otrzymaną kartę wydarzenia gracz może wykorzystać w przyszłości wedle swego uznania - w fazie, która jest oznaczona na karcie (A – atak, R – ruch, U – uzupełnień). Wzmożenie można robić tylko raz w danej fazie. Nie ma ograniczeń w wykorzystaniu kart wydarzeń w danej fazie.

46.1. POLSKIE WYDARZENIA POLITYCZNE
46.1.1. "Rumunia wspiera Ukrainę" - gracz polski w dwóch kolejnych etapach może wzmocnić jedną osłabioną dywizję ukraińską znajdującą się nie dalej niż 3 pola od granicy rumuńskiej lub południowego brzegu planszy, bądź też wprowadzić do gry jedną osłabioną dywizję ukraińską na polu zajmowanym przez inną dywizję ukraińską w takim położeniu.
46.1.2. „Polska wspiera białoruski ruch narodowy” – gracz polski może wprowadzić do gry w Mińsku dywizję Bułak-Bałachowicza (jeśli dywizja ta była wcześniej w grze i jest osłabiona, zostaje wzmocniona, jeśli natomiast została już wyeliminowana, może być odtwarzana jako osłabiona).
46.1.3. “Nacisk Entanty na Litwę” – jednostki litewskie nie mogę przekraczać linii demarkacyjnej aż do momentu zajęcia Wilna przez bolszewików.
46.1.4. „Napięcia litewsko-łotewskie” – gracz bolszewicki musi natychmiast wycofać z gry jedną dywizję litewską – jednostka ta wchodzi do gry jako wprowadzenie 3 etapy później.
46.1.5. „Rada Ambasadorów dzieli Śląsk Cieszyński” – gracz polski dostaje tyle dodatkowych uzupełnień, ile wynosi aktualnie jego większa przewaga moralna.
46.1.6. “Rajd anarchistów Machno” - gracz bolszewicki musi natychmiast zdjąć z planszy jednostkę/jednostki Frontu Południowo-Zachodniego o sile co najmniej 2PS – jednostka(-i) ta wchodzi do gry jako wprowadzenie 3 etapy później.
46.1.7. „Finlandia wspiera powstanie w Karelii” – gracz bolszewicki musi natychmiast zdjąć z planszy jeden pociąg pancerny – jednostka ta wchodzi do gry jako wprowadzenie 3 etapy później.
46.1.8. „Węgierscy ochotnicy” – gracz polski może natychmiast wzmocnić jedną osłabioną brygadę kawalerii.
46.1.9. „Eskalacja” – po zagraniu przez przeciwnika karty wydarzenia gracz dobiera dwie karty wydarzeń.
46.1.10. „Kontrakcja” – anuluje zagraną właśnie kartę wydarzenia przeciwnika.

46.2. BOLSZEWICKIE WYDARZENIA POLITYCZNE
46.2.1. "Brytyjczycy organizują ukraiński zamach stanu" - gracz polski rzuca trzy razy 1K i osłabia (lub eliminuje, jeśli są już osłabione) dywizje ukraińskie o numerach, które wypadły. Jeśli dana dywizja jest już wyeliminowana, nic się nie dzieje.
46.2.2. “Rozprężenie białogwardzistów” – gracz bolszewicki wykonuje natychmiast dwa rzuty 1K by ustalić, które jednostki białogwardyjskie lub kozackie są osłabione lub wyeliminowane (jeśli ma tylko jeden poziom): 1 - 1DP, 2 - Bułak-Bałachowicz, 3 - Jakowlew, 4 – Salnikow.
46.2.3. “Sojusz sowiecko-litewski” – w Kownie wchodzi do gry litewska 2DP.
46.2.4. “Taczanka-pułapka” – Eskadra Kościuszkowska jest wyeliminowana po najbliższej walce, w której bierze udział (wraca do gry jako wprowadzenie 3 etapy później).
46.2.5. „Nastroje rewolucyjne” – gracz bolszewicki wprowadza do gry polską 1 Dywizję Strzelców w dowolnym mieście na polskim TDW lub do tego TDW przylegającym.
46.2.6. „Strajk czechosłowackich kolejarzy” – gracz polski dostaje o tyle uzupełnień mniej, ile wynosi aktualnie większa przewaga moralna bolszewików.
46.2.7. „Konflikty w polskim korpusie oficerskim” – w najbliższym polskim posunięciu żadna polska jednostka nie jest traktowana jako elitarna.
46.2.8. „Freikorps – niemieccy bojówkarze” – do końca gry szansa ataku wojsk bolszewickich na polskie jednostki na polach sąsiadujących z granicą Niemiec rośnie o 1.
46.2.9. „Eskalacja” – po zagraniu przez przeciwnika karty wydarzenia gracz dobiera dwie karty wydarzeń.
46.2.10. „Kontrakcja” – anuluje zagraną właśnie kartę wydarzenia przeciwnika.
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.
Awatar użytkownika
karawanken
Adjudant
Posty: 206
Rejestracja: środa, 18 lipca 2018, 13:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 29 times
Been thanked: 31 times

Rok 1920 (dyskusja o prototypie)

Post autor: karawanken »

https://youtu.be/2Sxg_r6TmYU

Prezentacja prototypu.
Gracz_82
Adjudant
Posty: 212
Rejestracja: sobota, 11 lutego 2017, 20:52
Been thanked: 57 times

Re: Rok 1920 (Encore)

Post autor: Gracz_82 »

Hey
Jestem po rozgrywce testowej z kolegą z prezentacji na konwencie, 4 etapy.
Nie chce reklamować to nie moja rola, ale szata graficzna ok mat.
Jednostki na heksach mniejsze, więc studzę obawy i dysputy na forum, grubość żetonów koło 2 milimetry, na planszy nie ma wież.
Nie da się do czego czepiać, wszystko dopracowane.
Grywalność tu się nic nie zmienia.
A muszę być złośliwy dla przypomnienia!! dla kolegi prowadzącego rozgrywkę z PHALANX a tak wszystko ok
27.1. WARUNKI PRZERZUTU
Przerzut odbywać się może tylko pomiędzy dwoma miejscowościami mającymi połączenie kolejowe. Żadna z tych miejscowości ani żaden z heksów, po których odbywa się przerzut, nie może sąsiadować z jednostkami przeciwnika.
23.2. WZROST MORALE
W chwili wejścia Konnej Armii bolszewicka przewaga moralna na Ukraińskim TDW rośnie o 10.
Gracz_82
Adjudant
Posty: 212
Rejestracja: sobota, 11 lutego 2017, 20:52
Been thanked: 57 times

Re: Rok 1920 (Encore)

Post autor: Gracz_82 »

A bym zapomniał...

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „I wojna światowa i dwudziestolecie międzywojenne”