Powstanie Listopadowe [Los Diablos Polacos]
Żeby był jasnosc ja nie krytykuję, jedynie wyrażam swoją obawę, czy na naszym baaaardzo mały rynku "zmieszczą się" te dwa tytuły i tylko tyle.
Ja temu projektowi kibicuję od bardzo dawna i szczerze życzę, aby gra ujrzała światło dzienne, bo zapowiada się bardzo ciekawie,ale no właśnie, nasz rynek jest malutki .
Na zachodzie(szeroko pojętym) może wyjśc i 10 lub więcej gier o tej samej tematyce (najlepszym przykładem Ardeny-nie wiem ile już było o tej bitwie gier), ale u nas jednak rynek jest specyficzny i to trzeba wziąc pod uwagę.
Sukces komercyjny też jest ważny, bez tego ani rusz .
Po ostatnich postach gierka jawi mi sie jeszcze ciekawsza jak parę lat temu, kiedy ją podziwiałem jeszcze na Smolnej .
Pozdrawiam
Ja temu projektowi kibicuję od bardzo dawna i szczerze życzę, aby gra ujrzała światło dzienne, bo zapowiada się bardzo ciekawie,ale no właśnie, nasz rynek jest malutki .
Na zachodzie(szeroko pojętym) może wyjśc i 10 lub więcej gier o tej samej tematyce (najlepszym przykładem Ardeny-nie wiem ile już było o tej bitwie gier), ale u nas jednak rynek jest specyficzny i to trzeba wziąc pod uwagę.
Sukces komercyjny też jest ważny, bez tego ani rusz .
Po ostatnich postach gierka jawi mi sie jeszcze ciekawsza jak parę lat temu, kiedy ją podziwiałem jeszcze na Smolnej .
Pozdrawiam
-
- Général de Brigade
- Posty: 2075
- Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 90 times
- Been thanked: 196 times
o ile się nie myle, to - gdy chodzi o dowodzenie - w grze Jacka II Nowego (ten projekt dla TiS, który - niestety - troszkę jakby utknął - zdaje się, ze nie ma testerów) jest jakiś system awansów, czyli tego raczej nie ma co powielać.
projekt Jacka zapowiada sie naprawde ciekawie, twój chyba też. dwa dobre tytuły o jednym konflikcie to nie jest aż taki problem, pod warunkiem, że cena będzie przystępna :> 9wobec szalonych cen produktów zachodnich)
pisałem to przy tamtym projekcie, piszę i tu: naprawdę przyłożyć się do kwestii warunków zwycięstwa. nie wiem, może decydujące Rosjan - stłumienie PL (to akurat oczywiste), Polaków - zmuszenie Rosjan do korzystnego dla nas pokoju. jakby do tego nie doszło, to może jakiś tor morale, czy PZ albo realizacja konkretnych celów strategicznych? co z tego, że powstanie przetrwa do zimy, jeśli całkowite jego stłumienie byłoby kwestią 1 dodatkowego ruchu?
należy sobie życzyć, żeby te liczne projekty gier (na Gisie np. jest ich multum) doczekały się kiedyś realizacji, bo jak się dobrze nad jedną rzeczą nie przysiądzie i nie dokończy, to potem trudno znaleźć zapał do pracy... i zaczynamy się rozmieniać na 100 pieknych i nigdy nie zrealizowanych projektów. rzekłem :faja:
projekt Jacka zapowiada sie naprawde ciekawie, twój chyba też. dwa dobre tytuły o jednym konflikcie to nie jest aż taki problem, pod warunkiem, że cena będzie przystępna :> 9wobec szalonych cen produktów zachodnich)
pisałem to przy tamtym projekcie, piszę i tu: naprawdę przyłożyć się do kwestii warunków zwycięstwa. nie wiem, może decydujące Rosjan - stłumienie PL (to akurat oczywiste), Polaków - zmuszenie Rosjan do korzystnego dla nas pokoju. jakby do tego nie doszło, to może jakiś tor morale, czy PZ albo realizacja konkretnych celów strategicznych? co z tego, że powstanie przetrwa do zimy, jeśli całkowite jego stłumienie byłoby kwestią 1 dodatkowego ruchu?
należy sobie życzyć, żeby te liczne projekty gier (na Gisie np. jest ich multum) doczekały się kiedyś realizacji, bo jak się dobrze nad jedną rzeczą nie przysiądzie i nie dokończy, to potem trudno znaleźć zapał do pracy... i zaczynamy się rozmieniać na 100 pieknych i nigdy nie zrealizowanych projektów. rzekłem :faja:
- Comandante
- General de División
- Posty: 3012
- Rejestracja: piątek, 12 maja 2006, 21:51
- Lokalizacja: Verulamium
- Been thanked: 3 times
z tego co ja zrozumialem, Jacka interesuje glownie strona militarna - dosc detaliczne manewry, marsze itd. Mnie to mniej interesuje, bo uwazam, ze przy takiej probie przedstawienia powstania rodzi sie problem skali. Oto dlaczego:
- jesli uznac, ze historyczny przebieg powstania moze wydarzyc sie jako interesujaca partia, to przez wiekszosc gry glowna armia polska siedzi na przedpolu Warszawy
- jesli przy tym samym uznac, ze Polacy moga zrobic jakakolwiek ofensywe ciut wieksza od historycznej, to nalezy do tego narysowac mape siegajaca co najmniej Wilna z jednej a Kalisza z drugiej.
- w rezultacie, na wielkiej mapie, siegajacej do Wilna, rozgrywamy (w wariancie historycznym) serie bitew w trojkacie Ostroleka - Siedlce - Warszawa
alternatywnie:
- przedstawiamy wylacznie trojkat Ostroleka - Siedlce - Warszawa a reszte wydarzen abstrahujemy
Ja obrocilem oba te warianty wielokrotnie w glowie i w tej chwili najblizsze mi rozwiazania to:
a) mapa zblizona do First World War Reicera, z ta roznica, ze w centrum planszy jest Warszawa, z ktorej rozchodzi sie gwiazdziscie kilka torow, ktorymi moga nadejsc Rosjanie
b) rozwiazanie zblizone do Blue vs Gray - gdzie istotne jest nie tyle "gdzie" sie znajduja wojska a raczej "co kontroluja" strony konfliktu
Mowimy zatem - zdaje sie - o dwoch roznych podejsciach do tematu. Jackowe jest bardziej jak Empires In Arms albo cos ze stajni Zuckera. Moje to gra wojenne light.
- jesli uznac, ze historyczny przebieg powstania moze wydarzyc sie jako interesujaca partia, to przez wiekszosc gry glowna armia polska siedzi na przedpolu Warszawy
- jesli przy tym samym uznac, ze Polacy moga zrobic jakakolwiek ofensywe ciut wieksza od historycznej, to nalezy do tego narysowac mape siegajaca co najmniej Wilna z jednej a Kalisza z drugiej.
- w rezultacie, na wielkiej mapie, siegajacej do Wilna, rozgrywamy (w wariancie historycznym) serie bitew w trojkacie Ostroleka - Siedlce - Warszawa
alternatywnie:
- przedstawiamy wylacznie trojkat Ostroleka - Siedlce - Warszawa a reszte wydarzen abstrahujemy
Ja obrocilem oba te warianty wielokrotnie w glowie i w tej chwili najblizsze mi rozwiazania to:
a) mapa zblizona do First World War Reicera, z ta roznica, ze w centrum planszy jest Warszawa, z ktorej rozchodzi sie gwiazdziscie kilka torow, ktorymi moga nadejsc Rosjanie
b) rozwiazanie zblizone do Blue vs Gray - gdzie istotne jest nie tyle "gdzie" sie znajduja wojska a raczej "co kontroluja" strony konfliktu
Mowimy zatem - zdaje sie - o dwoch roznych podejsciach do tematu. Jackowe jest bardziej jak Empires In Arms albo cos ze stajni Zuckera. Moje to gra wojenne light.
Powyższe opinie są mojego autorstwa.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
-
- Général de Brigade
- Posty: 2075
- Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 90 times
- Been thanked: 196 times
ta mapa to właściwie 3 mapy. u ciebie tez tak, czy chodzi tylko o ten system torów a la ptp?Comandante pisze: a) mapa zblizona do First World War Reicera, z ta roznica, ze w centrum planszy jest Warszawa, z ktorej rozchodzi sie gwiazdziscie kilka torow, ktorymi moga nadejsc Rosjanie
brzmi fajnie
EiA nie znam, ale rzeczywiście dowiadując sie o tamten projekt przychodził mi na myśl Zucker.Mowimy zatem - zdaje sie - o dwoch roznych podejsciach do tematu. Jackowe jest bardziej jak Empires In Arms albo cos ze stajni Zuckera. Moje to gra wojenne light.
przysiądź mocium panie i doprowadź projekt do końca. z tego co czytam, to gra prawie gotowa
-
- Général en Chef
- Posty: 4159
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 541 times
- Been thanked: 255 times
- Kontakt:
Chętnie kupie taka grę.
Mój Maj 1926 nieco podobny, nieoczekiwanie.
Parę drobnych uwag:
1. Oficjalny wariant solo byłby bardzo pożądany, ale stworzenie gry dla dwóch i dla jednego gracza zapewniłoby świetnę sprzedaż.
2. PL w przeciwieństwie do Maja 1926 dałoby sie sprzedać poza Polską.
3. Skoro idziemy w light, i słusznie, to dlaczego nie pójśc w strone eurowargame?
Z sześcianikami zamiast counterków, liczbą pól max 60, bezkostkową mechaniką bitew? Taka gra lepiej by sie sprzedawala od tradycyjnego bitewniaka.
4. Mapa: a może zrobić tak jak ja: jedna PtP mapa strategiczna, druga mapa "area" dla ww trójkąta? Z inna skalą jednostek i mechaniką walk? Choć off-map boxy też są dobre.
Nie mogę się zalogować na ten cały Projekt Centurion..... :/
moje uszanowanie
Umpapa
Mój Maj 1926 nieco podobny, nieoczekiwanie.
Parę drobnych uwag:
1. Oficjalny wariant solo byłby bardzo pożądany, ale stworzenie gry dla dwóch i dla jednego gracza zapewniłoby świetnę sprzedaż.
2. PL w przeciwieństwie do Maja 1926 dałoby sie sprzedać poza Polską.
3. Skoro idziemy w light, i słusznie, to dlaczego nie pójśc w strone eurowargame?
Z sześcianikami zamiast counterków, liczbą pól max 60, bezkostkową mechaniką bitew? Taka gra lepiej by sie sprzedawala od tradycyjnego bitewniaka.
4. Mapa: a może zrobić tak jak ja: jedna PtP mapa strategiczna, druga mapa "area" dla ww trójkąta? Z inna skalą jednostek i mechaniką walk? Choć off-map boxy też są dobre.
Nie mogę się zalogować na ten cały Projekt Centurion..... :/
moje uszanowanie
Umpapa
- Comandante
- General de División
- Posty: 3012
- Rejestracja: piątek, 12 maja 2006, 21:51
- Lokalizacja: Verulamium
- Been thanked: 3 times
O kosteczkach myslalem wczesniej i dlatego z takim zainteresowaniem (i odrobiną zazdrości) czytałem Twoje posty o Maju. Great minds think alike
Chwilowo projekt odpoczywa ode mnie - bo ja mam prawie na ukończeniu inną grę, o ktorej do tej pory nie pisalem - a chyba powinienem zacząć
Chwilowo projekt odpoczywa ode mnie - bo ja mam prawie na ukończeniu inną grę, o ktorej do tej pory nie pisalem - a chyba powinienem zacząć
Powyższe opinie są mojego autorstwa.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Gdyby ją odpwiednio zareklamować ,nie akcentując egzotycznego dla Zachodu tematu ale oryginalny mechanizm ( przypomina mi się ta hiszpańska gra o walkach ulicznych w Madrycie ), to nie wiem czy by się nie udało .Umpapa pisze: 2. PL w przeciwieństwie do Maja 1926 dałoby sie sprzedać poza Polską.
Przepraszam za dygresję .
Ostatnio zmieniony środa, 18 listopada 2009, 20:31 przez Strategos, łącznie zmieniany 1 raz.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"
Sun Tzu
Sun Tzu
- Comandante
- General de División
- Posty: 3012
- Rejestracja: piątek, 12 maja 2006, 21:51
- Lokalizacja: Verulamium
- Been thanked: 3 times
-
- Général en Chef
- Posty: 4159
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 541 times
- Been thanked: 255 times
- Kontakt:
A to juz temat na dłuższą dyskusję, rozmawiałem z dwoma wydawcami z zagranicy i mechaniką byli zainteresowani, ale tematyką już niekoniecznie. Za dużo kart jest ksobnych, polonocentrycznych. Pożyjemy, zobaczymy, jaki odbiór Maja 1926 będzie w Polsce, ale szczerze to na świecie dużo popytniejsze gry czekają w P500.Gdyby ją odpwiednio zareklamować ,nie akcentując egzotycznego dla Zachodu tematu ale oryginalny mechanizm (przypomina mi się ta hiszpańska gra o walkach ulicznych w Madrycie ), to nie wiem czy by się nie udało
Dos de Mayo był niszowy, ale Napoleon to Napoleon, automatycznie odbiorcami mogli być wszyscy hiszpańskojęzyczni (>1 mld ludzi) oraz Francuzi (wielki rynek gier).
Powstanie Listopadowe to inna historia, można by zdobyć odbiorcę na rynku wschodnim. Może w Austrii. Dokładając Kartę Powstanie w Belgii możnaby ją zinternacjonalizować.
Koniecznie trzeba wydać PL.
Bardzo dziękuję, ale (jeszcze) nie zasłużyłem. Wysoce cenię sobie Wasz szacunek. :*O kosteczkach myslalem wczesniej i dlatego z takim zainteresowaniem (i odrobiną zazdrości) czytałem Twoje posty o Maju. Great minds think alike
Jeślibyś czuł potrzebę skorzystania z jakichś moich rozwiązań, to proszę bardzo, serdecznie do tego zachęcam, będę sie tylko cieszył. :jupi:
Szkoda, że Pomarańczowa Rewolucja nie została wydana w dużym nakładzie i wcześniej, mogłaby być hitem, po mocnej promocji na BGG.
Ooo, to też ciekawe. Pisać zacząć trzeba dużo wcześniej, śmiem sądzić.Chwilowo projekt odpoczywa ode mnie - bo ja mam prawie na ukończeniu inną grę, o ktorej do tej pory nie pisalem - a chyba powinienem zacząć
- Comandante
- General de División
- Posty: 3012
- Rejestracja: piątek, 12 maja 2006, 21:51
- Lokalizacja: Verulamium
- Been thanked: 3 times
PL to gra na polski rynek wylacznie. Na swiecie nawet nie wiedza, ze cos takiego bylo - bylby to wiec jedynie egozytczny wtręt. Ot kolejne polskie powstanie, jak zwykle nieudane.
Trzeba byloby to pokazac jako wojne polsko-rosyjska, wtedy szanse sa wieksze.
PL nie dziala tez zbytnio na wyobraznie - w sumie, to Polacy bronili w nim terytorium Królestwa, wyprawy na Litwe i Podole to tylko awantury.
Do tego cala powazniejsza akcja wojskowa zamknela sie w trojkacie Warszawa - Siedlce - Ostroleka. Albo sie ten trojkąt odpowiednio w grze odda, albo pokaze sie obszar potencjalnej ofensywy polskiej az po Dzwinę. A wtedy cale manewrowanie w ww trojkacie odbywa sie na trzech polach
takie tam dylematy...
Trzeba byloby to pokazac jako wojne polsko-rosyjska, wtedy szanse sa wieksze.
PL nie dziala tez zbytnio na wyobraznie - w sumie, to Polacy bronili w nim terytorium Królestwa, wyprawy na Litwe i Podole to tylko awantury.
Do tego cala powazniejsza akcja wojskowa zamknela sie w trojkacie Warszawa - Siedlce - Ostroleka. Albo sie ten trojkąt odpowiednio w grze odda, albo pokaze sie obszar potencjalnej ofensywy polskiej az po Dzwinę. A wtedy cale manewrowanie w ww trojkacie odbywa sie na trzech polach
takie tam dylematy...
Powyższe opinie są mojego autorstwa.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43401
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3972 times
- Been thanked: 2529 times
- Kontakt:
Co do tego czy "powstanie" czy "wojna polsko-rosyjska". Wystarczy spojrzeć na tytuły najważniejszych prac na temat powstania z zakresu historii wojskowości. Wątpliwości się rozwiewają dość jednoznacznie.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Comandante
- General de División
- Posty: 3012
- Rejestracja: piątek, 12 maja 2006, 21:51
- Lokalizacja: Verulamium
- Been thanked: 3 times