Próba tłumaczenia listy NIEMIECKIEJ

Forum systemu bitewnego "Operation: World War II".
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush »

Kleine Kampfgruppe hast zwei shnaps nacht panzerfaust :lol2:
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Kolejna paczka panowie, prosze o krytyczne komentarze ;)

PLUTON DZIAŁ SZTURMOWYCH

Składa się z jednego z jednego z następujących elementów:
• 1-4 Sdkfz 142/1 Stug III, 0-1 Sdkfz 142/2 StuH 42 (1943-1945)
• 1-5 Sdkfz 184 Ferdinand, Elefant (1943-1944)
• 1-5 Sdkfz 164 Nashorn (1943-1944)
• 1-5 Sdkfz 139/138 Marder III (1943-1944)
Trening: 3+


1-4 Sdkfz 142/1 Stug III Auf G (Czołg Średni)
PUNKTY: 740 każdy (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (dolny kadłub): średnie działo Stuk 40 75mm (L48) Uzbrojenie dodatkowe (górny właz): LKM Mg34 z podparciem.
Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca/strzelec przeciwlotniczy (odkryty), działonowy, ładowniczy, kierowca/radiooperator.
Charakterystyki: Uzbrojenie montowane w kadłubie, niska sylwetka, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), radiooperator, działo samobieżne (szturmowe), podparcie.
Warianty:
• Schurzen mogą być dodane za +30 punktów.
• Zimmerit może być dodany za +10 punktów.
• Kamuflaż ambush może być dodany za +30 punktów.
• LKM Mg34 może być zastąpiony przez ŚKM Mg42 za +10 punktów każdy.
• 1 czołg na pluton może zostać HQ poprzez dodanie radia dalekiego zasięgu i zamianę sierżanta na porucznika za +30 punktów.
• Średni Pancerz może być dodany do każdego czołgu za +100 punktów każdy.
• 1-3 ulepszone pociski mogą być kupione za +50 punków każdy


0-1 Sdkfz 142/2 StuH 42 (Czołg Średni)
PUNKTY: 660 (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (dolny kadłub): Ciężkie działo StuH 42 105mm (haubica) Uzbrojenie dodatkowe (górny właz): LKM Mg34 z podparciem.
Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca/strzelec przeciwlotniczy (odkryty), działonowy, ładowniczy, kierowca/radiooperator.
Charakterystyki: Uzbrojenie montowane w kadłubie, niska sylwetka, ogień pośredni (minimalny zasięg 100cm), haubica, radiooperator, podparcie.
Warianty:
• Schurzen mogą być dodane za +30 punktów.
• Zimmerit może być dodany za +10 punktów.
• Kamuflaż ambush może być dodany za +30 punktów.
• LKM Mg34 może być zastąpiony przez ŚKM Mg42 za +10 punktów każdy.
• Średni Pancerz może być dodany do każdego czołgu za +100 punktów każdy.


1-5 Sdkfz 184 Ferdinand, Elefant (Czołg Ciężki)
PUNKTY: 1,690 każdy (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): Ciężkie działo Pak43/2 88mm (L71) Uzbrojenie dodatkowe (dolny kadłub): LKM Mg34 z podparciem.
Załoga: 5 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, działonowy, 2 ładowniczych, radiooperator/strzelec, kierowca.
Charakterystyki: Uzbrojenie montowane w kadłubie, bardzo długa lufa (uzbrojenie podstawowe), bardzo ciężki pancerz, radiooperator, działo samobieżne (szturmowe), podparcie.
Warianty:
• Zimmerit może być dodany za +10 punktów.
• Kamuflaż ambush może być dodany za +30 punktów.
• 1 czołg na pluton może zostać HQ poprzez dodanie radia dalekiego zasięgu i zamianę sierżanta na porucznika za +30 punktów.
• Każdy czołg może mieć usunięty kadłubowy LKM za -70 punktów (poprzednia wersja - Ferdinand)


1-5 Sdkfz 164 Nashorn (Czołg Średni)
PUNKTY: 790 każdy (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): ciężkie działo Pak 43/1 88mm (L71) Uzbrojenie dodatkowe (górny kadłub): LKM Mg34 z podparciem.
Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, działonowy, ładowniczy/strzelec, kierowca/radiooperator.
Charakterystyki: Uzbrojenie montowane w kadłubie, bardzo długa lufa (uzbrojenie podstawowe), lekki pancerz, radiooperator, działo samobieżne (szturmowe), otwarty przedział bojowy, słaba konstrukcja.
Warianty:
• Kamuflaż ambush może być dodany za +30 punktów.


1-5 Sdkfz 139/138 Marder III PzJag38 (Czołg Lekki)
PUNKTY: 490 każdy (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): średnie działo Pak 40/3 75mm (L46) Uzbrojenie dodatkowe (górny kadłub): LKM Mg34 z podparciem.
Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, działonowy, ładowniczy/strzelec, kierowca/radiooperator.
Charakterystyki: Uzbrojenie montowane w kadłubie,, słaba konstrukcja, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), lekki pancerz, radiooperator, działo samobieżne (szturmowe), otwarty przedział bojowy.
Warianty:
• Kamuflaż ambush może być dodany za +30 punktów.
• Można zamienić lekki pancerz na średni pancerz (Ausf H Panzerkampfwagen 38t) za +150 punktów.
• 1-3 ulepszone pociski mogą być kupione za +50 punków każdy
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush »

Kamuflaż ambush... nie lepiej siatka maskująca? Nie wiem, to jakoś kaleczy język. Albo tłumaczysz i będzie kamuflaż zasadzkowy (głupio brzmi :P), albo zmień. Ja proponuję albo, "siatkę maskującą", albo "zamaskowanie pojazdu".
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
Awatar użytkownika
Simply
Carabinier
Posty: 21
Rejestracja: środa, 2 stycznia 2008, 10:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Simply »

Wysłany: Wczoraj 22:20 Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Kamuflaż ambush... nie lepiej siatka maskująca? Nie wiem, to jakoś kaleczy język. Albo tłumaczysz i będzie kamuflaż zasadzkowy (głupio brzmi ), albo zmień. Ja proponuję albo, "siatkę maskującą", albo "zamaskowanie pojazdu".


Powinien byc nie kamuflaż zasadzkowy tylko kamuflaż typu ambush czyli zasadzka. Teraz chyba juz niekaleczy :)
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush »

Dobrze, tłumaczenie na to wskazuje, ale w rzeczywistości masz siatki maskujące lub zamaskowanie pojazdu, a inne niż te do zasadzek, w grze nie występują. Zwłaszcza, że kamuflowanie pojazdu nie zawsze było wykonywane siatką, używano do tych celów prawie każdej możliwej rzeczy: starych mundurów, gałęzi, sznurków, pnączy, trawy. Odsyłam do zdjęć, a zasady też weryfikują, że maskowanie daje efekty, gdy nasza gablota się nie porusza, czyli ma rozkaz "zasadzka".
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

"zamaskowanie pojazdu" brzmi najbardziej po polsku - a swoją drogą - nazwy techniczne i inne określenia typowo niemieckie jak osłony boczne "schurzen" w czołgach zostawiłbym bez zmian - a po prostu wyjaśnił ich znaczenie w słowniczku na końcu podręcznika. Z całym szacunkiem dla osób tłumaczących, ale IMHO nie wszystko powinno być tłumaczone metodą "dosłownie " na język polski i podane "zielonym" na talerzu. Jak do tej pory zaobserwowałem koncepcja idzie właśnie na tłumaczenie wyżej wspomnianym sposobem :).

Moim zdaniem powinno być w tych zasadach troszkę "naleciałości" niemieckich, a także radzieckich II wojennej nomenklatury - żeby jakoś to emanowało oryginalnością, budowało klimacik kiedy się to wszystko czyta, a także mogło pobudzić i motywować ludzi do czytania innych opracowań, dokumentacji, itp... w celu zwiększania swojej wiedzy. Proszę tego nie odbierać jako "czepianie się" a raczej jako obserwację mniej lub bardziej obiektywną osoby, która nie pochwalała ówczesnego dość "hardcorowego" projektu Ustawy o języku polskim i jego ochronie z 1999 roku - kiedy to chciano tłumaczyć wszystko co nie jest jeszcze po polsku :D

tyle ode mnie :)
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Widzę że muszę wytłumaczyć kilka spraw ;)

Kamuflaż typu ambush - nie chodzi o maskowanie szmatami, siatką itp, tylko o NAMALOWANY kamuflaż na czołgu typu ambush (tak w literaturze dany typ kamuflażu niemieckiego nazywają). Dlatego pragnę z tych powodów tak to zostawić.

Schurzeny i zimmerit chcę zostawić jak w moim tłumaczeniu, i właśnie w słowniczku wytłumaczyć (może odejmę od schurzenów określenie "osłony boczne") - tak przecież zrobiono w oryginalnym podręczniku.
I inne charakterystyki też poprostu nazwę (jak podparcie, radiooperator itp) a tłumaczenie w słowniczku - co przecież też tak działa w oryginalnym podręczniku.

Macie może jakies kolejne uwagi? Czy hull-mounted weapon jako "zbrojenie montowane w kadłubie" pasuje wam pod względem polonistycznym :>?
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Raczej 'uzbrojenie' a nie 'zbrojenie' :cool:
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
Simply
Carabinier
Posty: 21
Rejestracja: środa, 2 stycznia 2008, 10:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Simply »

Przemos19 pisze:Widzę że muszę wytłumaczyć kilka spraw ;)

Kamuflaż typu ambush - nie chodzi o maskowanie szmatami, siatką itp, tylko o NAMALOWANY kamuflaż na czołgu typu ambush (tak w literaturze dany typ kamuflażu niemieckiego nazywają). Dlatego pragnę z tych powodów tak to zostawić.

Schurzeny i zimmerit chcę zostawić jak w moim tłumaczeniu, i właśnie w słowniczku wytłumaczyć (może odejmę od schurzenów określenie "osłony boczne") - tak przecież zrobiono w oryginalnym podręczniku.
I inne charakterystyki też poprostu nazwę (jak podparcie, radiooperator itp) a tłumaczenie w słowniczku - co przecież też tak działa w oryginalnym podręczniku.

Macie może jakies kolejne uwagi? Czy hull-mounted weapon jako "zbrojenie montowane w kadłubie" pasuje wam pod względem polonistycznym :>?



Schurzeny bym zastąpił fartuchami bo tak powinno to brzmieć i tak się to tłumaczy. Hull mounted weapon- bron w jarzmie kadlubowym? Zimmerit jest ok chyba ze go przetlumaczyc jako "papka z trocin i innego syfu nakladana na czołg w celu eliminacji przywierania min magnetycznych" :) Co do Ambush zostaw jak w oryginale chociaz mi sie bardziej podoba i bedę ciągle to powtarzał " Kamuflaż typu zasadzka" czyli jak mówisz plamy na oryginalnym camo mające za zadanie załamywać światło i utrudnić wykrycie czołgu.
Awatar użytkownika
dragon
Starszyj Lejtienant
Posty: 704
Rejestracja: środa, 27 września 2006, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dragon »

Hull-mounted weapon przetlumaczylbym tak jak proponuje Simply, bron w jarzmie kadlubowym.

Co do Ambusha, nie wiem czy nie powinnienes tego tlumaczyc jako "kamuflaż".
Bo czy masz w grze inne kamuflaże?
A tak brzmi ladnie a i wyraz jest krótki.
Politycy wszędzie są tacy sami. Obiecują zbudować most nawet tam, gdzie nie ma rzeki.

Nikita Chruszczow
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Kolejna paczka tlumaczenia:

PLUTON NISZCZYCIELI CZOŁGÓW
Składa się z jednego z następujących elementów:
• 1-5 Sdkfz 162 Jagdpanzer IV (1944-1945)
• 1-5 Sdkfz 173 Jagdpanther (1944-1945)
• 1-5 Jagdpanzer 38 Hetzer (1944-1945)
• 1-3 Panzer IV/70 (1944-1945)
• 1-5 Sdkfz 186 Jagdtiger (1944-1945) Trening: 3+

1-5 Sdkfz 162 Jagdpanzer IV (Czołg Średni)
PUNKTY: 740 każdy (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (dolny kadłub): Średnie działo Pak39 75mm (L48). Uzbrojenie dodatkowe (dolny kadłub): LKM Mg34 z podparciem.
Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, działonowy, ładowniczy/strzelec, kierowca/radiooperator.
Charakterystyki: Uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, niska sylwetka, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), radiooperator, , działo samobieżne (szturmowe), podparcie
Warianty:
• Schurzen mogą być dodane za +30 punktów.
• Zimmerit może być dodany za +10 punktów.
• Kamuflaż ambush może być dodany za +30 punktów.
• LKM Mg34 z podparciem może być dodany za +70 punktów. Uzbrojenie dodatkowe (dolny kadłub). Dodatkowa funkcja dla dowódcy: strzelec.
• Średni Pancerz może być dodany do każdego czołgu za +100 punktów każdy.
• 1 czołg na pluton może zostać HQ poprzez dodanie radia dalekiego zasięgu i zamianę sierżanta na porucznika za +30 punktów.
• 1-3 ulepszone pociski mogą być kupione za +50 punków każdy.

1-5 Sdkfz 173 Jagdpanther (Czołg Średni)
PUNKTY: 1,180 każdy (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): Ciężkie działo Pak43/3 88mm (L71) Uzbrojenie dodatkowe (górny kadłub): LKM Mg34 z podparciem.
Załoga: 4 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, działonowy, ładowniczy, radiooperator/strzelec, kierowca.
Charakterystyki: Uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, bardzo długa lufa (uzbrojenie podstawowe), ciężki pancerz, radiooperator, działo samobieżne (szturmowe), podparcie
Warianty:
• Schurzen mogą być dodane za +30 punktów.
• Zimmerit może być dodany za +10 punktów.
• Kamuflaż ambush może być dodany za +30 punktów.
• 1 czołg na pluton może zostać HQ poprzez dodanie radia dalekiego zasięgu i zamianę sierżanta na porucznika za +30 punktów.
• Nähverteidigungswaffe może być dodany za +100 punktów.

1-5 Jagdpanzer 38 Hetzer (Czołg Średni)
PUNKTY: 740 każdy (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (dolny kadłub): Średnie działo Pak39 75mm (L48) Uzbrojenie dodatkowe (górny właz): LKM Mg34 z podparciem.
Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca/strzelec, działonowy, ładowniczy, radiooperator/kierowca.
Charakterystyki: Uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, niski profil, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), radiooperator, działo samobieżne (szturmowe), podparcie
Uwaga: Karabin maszynowy jest sterowany z wnętrza czołgu. Strzelec nie jest odkryty. Warianty:
• Schurzen mogą być dodane za +30 punktów.
• Kamuflaż ambush może być dodany za +30 punktów.
• Można zastąpić średnie działo cięzkim miotaczem płomieni za -150 punktów (tylko gdy jednostka Inżynierów jest obecna).
• 1-3 ulepszone pociski mogą być kupione za +50 punków każdy.

1-3 Sdkfz 162/1 Panzer IV/70 (Czołg Średni)
PUNKTY: 940 każdy (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (dolny kadłub): Średnie działo Pak42 75mm (L70) Uzbrojenie dodatkowe (dolny kadłub): LKM Mg34 z podparciem.
Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca/strzelec, działonowy, ładowniczy, radiooperator/kierowca.
Charakterystyki: Uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, niski profil, bardzo długa lufa (uzbrojenie podstawowe), średni pancerz, radiooperator, działo samobieżne (szturmowe), podparcie
Warianty:
• Schurzen mogą być dodane za +30 punktów.
• Zimmerit może być dodany za +10 punktów.
• Kamuflaż ambush może być dodany za +30 punktów.
• Nähverteidigungswaffe może być dodany za +100 punktów.

1-5 Sdkfz 186 Jagdtiger (Czołg Ciężki)
PUNKTY: 1,830 każdy (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): Ciężkie działo Pak44 128mm (L55) Uzbrojenie dodatkowe (dolny kadłub): ŚKM Mg42 z podparciem.
Załoga: 5 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, działonowy, 2 ładowniczych, radiooperator/kierowca, strzelec.
Charakterystyki: Uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), bardzo ciężki pancerz, ignoruje osłonę (L), działo samobieżne (szturmowe), podparcie
Warianty:
• Zimmerit może być dodany za +10 punktów.
• Kamuflaż ambush może być dodany za +30 punktów.
• LKM Mg34 z podparciem może być dodany na górnym włazie za +70 punktów. Uzbrojenie dodatkowe. Dodatkowa funkcja: strzelec (odkryty).
• 1 czołg na pluton może zostać HQ poprzez dodanie radia dalekiego zasięgu i zamianę sierżanta na porucznika za +30 punktów.
• Nähverteidigungswaffe może być dodany za +100 punktów.

Zgodnie z sugestią zamieniłem wszędzie hull-mounted na nowa wersje.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
dragon
Starszyj Lejtienant
Posty: 704
Rejestracja: środa, 27 września 2006, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dragon »

Dzieki za odniesienie sie do mojej propozycji. ;)
Politycy wszędzie są tacy sami. Obiecują zbudować most nawet tam, gdzie nie ma rzeki.

Nikita Chruszczow
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

I kolejna dostawa:

PANCERNY PLUTON ROZPOZNAWCZY

Składa się z jednego z jednego z następujących elementów:
• 0-6 Sdkfz 234/1, 0-2 Sdkfz 234/3 (1944-1945)
• 1-6 Sdkfz 234/2 (1943-1945)
• 1-6 Sdkfz 233 (1943-1944) Trening: 3+

0-6 Sdkfz 234/1 8-kołowy (Samochód Pancerny)

PUNKTY: 490 każdy (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): lekkie działo KwK38 20mm (L55) ze sprzężonym LKM Mg34 Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, ładowniczy, działonowy, kierowca/radiooperator.
Charakterystyki: Wysoka manewrowość, sprzężone uzbrojenie, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), średni pancerz, kuloodporne opony, radiooperator, podparcie, szybki ogień, otwarty przedział bojowy.
Warianty:
• Kamuflaż ambush może być dodany za +30 punktów.
• Można zamontować na Sdkfz 234/1 osłonę przeciw granatom za +50 punktów. W tym przypadku nie można już wrzucić granatu do środka pojazdu. Moździerze i Haubice mogą jednak strzelać normalnie gdyż waga ich pocisków jest wystarczający do przebicia osłony.

1-6 Sdkfz 234/2 8-kołowy Puma (Samochód Pancerny)
PUNKTY: 590 każdy (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (wieża): średnie działo KwK39/1 50mm (L60) ze sprzężonym LKM Mg34 Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, ładowniczy, działonowy, kierowca/radiooperator.
Charakterystyki Wysoka manewrowość, sprzężone uzbrojenie, długa lufa (uzbrojenie podstawowe), średni pancerz, kuloodporne opony, radiooperator, podparcie.

Warianty:
• Kamuflaż ambush może być dodany za +30 punktów.
• Boczna wyrzutnia granatów dymnych może być dodana za +80 punktów.

0-2 Sdkfz 234/3 8-kołowy (Samochód Pancerny)
PUNKTY: 440 każdy (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): średnie działo KwK51 75mm (L24) ze sprzężonym LKM Mg34. Załoga: 3 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca, ładowniczy, działonowy, kierowca/radiooperator.
Charakterystyki Wysoka manewrowość, uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, sprzężone uzbrojenie, krótka lufa (uzbrojenie podstawowe), średni pancerz, kuloodporne opony, radiooperator, podparcie, otwarty przedział bojowy.
Warianty:
• Kamuflaż ambush może być dodany za +30 punktów.
• Krótkolufowe średnie działo może być zastąpione długolufowym Pak 40 (L46) (Sdkfz 234/4) za +100 punktów (1945).

1-6 Sdkfz 233 8-kołowy (Samochód Pancerny)
PUNKTY: 360 (OP:1)
Uzbrojenie podstawowe (górny kadłub): średnie działo StuK37 75mm (L24) sprzężonym LKM Mg34 na podparciu.
Załoga: 2 ludzi i 1 sierżant (dowódca), wszyscy uzbrojeni w PM MP40.
Funkcje: Dowódca/ładowniczy, działonowy, kierowca/radiooperator.
Charakterystyki Wysoka manewrowość, uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, sprzężone uzbrojenie, krótka lufa (uzbrojenie podstawowe), radiooperator, otwarty przedział bojowy.
Warianty:
• Kamuflaż ambush może być dodany za +30 punktów.


Tutaj miałem problem z tłumaczeniem:
rapid fire - słownikowo dałęm szybki ogień
Highly manoeuvrable - dałem zamiast przymiotnika rzeczownik "wysoka manewrowosc", mozna ewentualnie dac wysoce manewrowy ale chyba zle brzmi po Polsku ;)
bullet-proof tyres - kuloodporne opony
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush »

rapid fire może na szybkostrzelność?
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
Awatar użytkownika
Simply
Carabinier
Posty: 21
Rejestracja: środa, 2 stycznia 2008, 10:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Simply »

Wookush pisze:rapid fire może na szybkostrzelność?


RAPID FIRE- OGIEŃ CIĄGŁY!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Operation: World War II”