Pytania (FAQ itp.)
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Mam dziwne wrażenie, że muszę chyba zrobić własny poradnik tłumaczący poszególne zasady ;D
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Oki, tak więc proszę o wpisywanie w tym temacie wszelkich wątpliwości, jakie kiedykolwiek mieliście w czasie gry. Na tej podstawię będę w stanie stworzyć odpowiedni FAQ w postaci PDF.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Witam jako że w innym wątku otrzymałem info w co grać to przenoszę się tutaj.
Przeczytałem systemik przeczytałem ten temat i mam pytania.
Może na razie tylko jedno, które jako najpierwsze mi się nasuwa:
Czy dobrze rozumiem, że rodzaj pancerza ułatwia lub utrudnia TRAFIENIE w jednostkę a nie modyfikuje obrażeń jakie zostaną zadane? A jeśli tak to dlaczego właśnie tak? Bo trochę to nie logiczne jak dla mnie.
Pozdrawiam
Przeczytałem systemik przeczytałem ten temat i mam pytania.
Może na razie tylko jedno, które jako najpierwsze mi się nasuwa:
Czy dobrze rozumiem, że rodzaj pancerza ułatwia lub utrudnia TRAFIENIE w jednostkę a nie modyfikuje obrażeń jakie zostaną zadane? A jeśli tak to dlaczego właśnie tak? Bo trochę to nie logiczne jak dla mnie.
Pozdrawiam
- Mefisto
- Sous-lieutenant
- Posty: 383
- Rejestracja: piątek, 14 listopada 2008, 08:06
- Lokalizacja: Olsztyn
Tak im cięższy pancerz tym trudniej trafić. A dlaczego? W jednym rzucie masz od razu trafienie i penetrację pancerza.
Ostatnio zmieniony środa, 24 czerwca 2009, 03:42 przez Mefisto, łącznie zmieniany 1 raz.
Racja, trafienie w wielki stalowy kloc to żaden wyczyn, najczęściej celowano w szczelinę między wieżyczką, a kadłubem, czasami strzał od frontu powodował odbicie się pocisku dlatego trafienie jest tu traktowane razem z penetracją pancerza. Jeśli prześledzisz trasę modyfikatorów na tabelkach, okaże się, że ten na pierwszy rzut oka irracjonalny zapis ma uzasadnienie w stosunku do kalibru działa.
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!!
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!!
No to witam ponownie. Za mną pierwsza bardzo nieporadna gra testowa, w której wiele rzeczy nam się rozjaśniło ale równie wiele (jak nie więcej ) przybyło pytań. Po obu stronach walczyło po HQ i 2 plutonach piechoty ze wsparciem snajperów. Na pierwszy ogień coś takiego:
1. Chodzi o ten zapis w podręczniku:
„Jeśli gracz nie ma wyboru co do rodzaju karabinu, tak jak w przypadku karabinów maszynowych w plutonie, broń ta traktowana jest zawsze jako średnie karabiny maszynowe.”
Czy o znaczy że w drużynie np. grenadierów pancernych oba MG są średnimi karabinami maszynowymi? Czy jednak zgodnie z opisem lekkimi? A dopiero te z plutonu karabinów maszynowych są średnie?
2. Karta rozkazu OSTRZAŁ:
Czy mam rozumieć że mogę sobie ostrzelać dowolny skład byle tylko między nim a moją jednostką była line of sight i był wystarczający zasięg? I mam za to tylko -1 do trafienia? (no i -3 do obrażeń ale i tak co najmniej pinuje skład)
3. Tyczy pytania drugiego i to w zasadzie nie pytanie tylko prośba o rozwianie wątpliwości. Bo trochę to dziwne, że mając snajpera w pierwszej turze tracę go po ostrzale 2KM (a w zasadzie jednego) mimo że przeciwnik nie powinien mieć o nim zielonego pojęcia. Nie wiem ale zaczęło mi to troszkę wyglądać tak że ustawiamy wszystko co mamy na samym skraju swojego pola rozstawu jednostek tak aby móc w pierwszej turze strzelać do KM’ów bo każde dalsze rozstawienie gdzie my nie będziemy mieli zasięgu spowoduje że KM nas rozstrzela nawet nas nie widząc. Czy tak rzeczywiście to wygląda czy czegoś nie wziąłem pod uwagę?
4. Karta rozkazu RUCH I SZTURM:
Ile wynosi minimalny ruch w przypadku tych rozkazów? Czy może on być 0cm? Np. mam schowany oddział za zasłoną zostaje mi tylko karta ruch, więc deklaruje ruch powolny w bok o 0,0001cm. Oznaczam oczywiście oddział jako w ruchu ale jego pozycja się nie zmienia.
5. Czy po stracie HQ są jakieś obsyfy do morale czy innych testów bo sienie mogą doszukać.
Proszę o odpowiedź i z góry przepraszam jeśli to nobowskie pytania są
1. Chodzi o ten zapis w podręczniku:
„Jeśli gracz nie ma wyboru co do rodzaju karabinu, tak jak w przypadku karabinów maszynowych w plutonie, broń ta traktowana jest zawsze jako średnie karabiny maszynowe.”
Czy o znaczy że w drużynie np. grenadierów pancernych oba MG są średnimi karabinami maszynowymi? Czy jednak zgodnie z opisem lekkimi? A dopiero te z plutonu karabinów maszynowych są średnie?
2. Karta rozkazu OSTRZAŁ:
Czy mam rozumieć że mogę sobie ostrzelać dowolny skład byle tylko między nim a moją jednostką była line of sight i był wystarczający zasięg? I mam za to tylko -1 do trafienia? (no i -3 do obrażeń ale i tak co najmniej pinuje skład)
3. Tyczy pytania drugiego i to w zasadzie nie pytanie tylko prośba o rozwianie wątpliwości. Bo trochę to dziwne, że mając snajpera w pierwszej turze tracę go po ostrzale 2KM (a w zasadzie jednego) mimo że przeciwnik nie powinien mieć o nim zielonego pojęcia. Nie wiem ale zaczęło mi to troszkę wyglądać tak że ustawiamy wszystko co mamy na samym skraju swojego pola rozstawu jednostek tak aby móc w pierwszej turze strzelać do KM’ów bo każde dalsze rozstawienie gdzie my nie będziemy mieli zasięgu spowoduje że KM nas rozstrzela nawet nas nie widząc. Czy tak rzeczywiście to wygląda czy czegoś nie wziąłem pod uwagę?
4. Karta rozkazu RUCH I SZTURM:
Ile wynosi minimalny ruch w przypadku tych rozkazów? Czy może on być 0cm? Np. mam schowany oddział za zasłoną zostaje mi tylko karta ruch, więc deklaruje ruch powolny w bok o 0,0001cm. Oznaczam oczywiście oddział jako w ruchu ale jego pozycja się nie zmienia.
5. Czy po stracie HQ są jakieś obsyfy do morale czy innych testów bo sienie mogą doszukać.
Proszę o odpowiedź i z góry przepraszam jeśli to nobowskie pytania są
1. Doczytaj, bo traktowanie o ckam-ach jest uwzględnione (strona 16 zasad podstawowych). Grałeś Niemcami, MG34/42 jest traktowane jako lekki karabin maszynowy, ALE jeśli ma wykupiony trójnóg (jak w plutonie CKMów), to jest traktowany jako średni karabin maszynowy. W opcjach dodatkowych możesz dokupować trójnogi (+1 do kategorii karabinu, +3 do ilości strzałów = sieczka! )
2. Zapewne chodzi ci o Ogień zaporowy (Surpresing fire), tak jeśli jest możliwość strzału, to jednostka nie musi widzieć, ani być świadoma celu. Dobra rzecz na snajperów.
3. Jeżeli był to rozkaz ognia zaporowego bo całkiem możliwe. W 1 turze wszystkie jednostki są traktowane jakby się nie ruszały (Stationary), a snajper jest widoczny z zasięgów nocnych, czyli o połowę krótszych (10cm w ukryciu!). Lecz jeśli mimo to na samym starcie odległości są takie, że jednak jednostki siebie widzą (w dzień 60cm dla piechoty, 100cm dla pojazdów) to mogą bez przeszkód otwierać ogień. No chyba, że masz kartę Ogień zaporowy ;D
4. HQ to jednostka wydająca rozkazy do ognia pośredniego (indirect fire), jak stracisz HQ, to możesz się pożegnać z ogniem np. z moździerzy.
2. Zapewne chodzi ci o Ogień zaporowy (Surpresing fire), tak jeśli jest możliwość strzału, to jednostka nie musi widzieć, ani być świadoma celu. Dobra rzecz na snajperów.
3. Jeżeli był to rozkaz ognia zaporowego bo całkiem możliwe. W 1 turze wszystkie jednostki są traktowane jakby się nie ruszały (Stationary), a snajper jest widoczny z zasięgów nocnych, czyli o połowę krótszych (10cm w ukryciu!). Lecz jeśli mimo to na samym starcie odległości są takie, że jednak jednostki siebie widzą (w dzień 60cm dla piechoty, 100cm dla pojazdów) to mogą bez przeszkód otwierać ogień. No chyba, że masz kartę Ogień zaporowy ;D
4. HQ to jednostka wydająca rozkazy do ognia pośredniego (indirect fire), jak stracisz HQ, to możesz się pożegnać z ogniem np. z moździerzy.
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!!
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!!