Root (Leder Games)
- Leliwa
- Hetman polny koronny
- Posty: 5300
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
- Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 256 times
Re: Root (Leder Games)
Chyba jednak się pomyliłem. I skorygowałem wcześniejszy swój post. Jestem jednak nieco usprawiedliwiony, bo nigdzie nie ma tam pokazanych cech płciowych osobnika kociego, a po drugie pierwotnie mówiono o nim też jako o mężczyźnie, co jest zgodne raczej historycznie z osobami piastującymi ten urząd. Sama markiza była raczej żoną markiza-margrafa, czyli gościa kierującego obroną granicy. Więcej maskulinizmu!
Na steamie jest dobry program do gry on-line.
Na steamie jest dobry program do gry on-line.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
- Man of Lowicz (dawniej Lauenburg)
- Lieutenant
- Posty: 518
- Rejestracja: środa, 10 lutego 2016, 01:06
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 123 times
Re: Root (Leder Games)
Ostatnio wszedłem w posiadanie dodatków do Roota, wydanych niedawno po polsku przez Portal. Wszystkich jeszcze nie ograłem, ale pojawiły się w mojej głowie 2 kwestie.
Po I, kwestia interakcji botów z Kruczą Konspiracją. O ile znalazłem w Internecie algorytm jak boty mogą handlować z Kompanią (niestety jeszcze go nie przetestowałem), o tyle nie znalazłem propozycji jak mogą sobie poradzić z Kruczymi intrygami. Stąd napisałem algorytm, wydaje mi się, że dość prosty i zrozumiały, jak boty demaskują intrygi. Jego celem jest nie tyle odtworzenie "gry myślowej", jaka ma miejsce w wypadku rozgrywki między graczami podczas demaskacji intryg, lecz raczej zapewnienie, by boty nie były celami łatwych bomb.
Po II, w Kompanii Plemion Rzecznych mamy dołączone żetony z literkami "ABCDE..." itd., które póki co nie służą do niczego. Postanowiłem napisać do nich zasady - na tę chwilę są to zasady dla Markiza de Kot w jego osobie, dla przywódców Orlich Dynastii, żetonu z Niedźwiedziem (będącego czymś w rodzaju uproszczonego włóczęgi w rozgrywkach bez Włóczęgi) oraz budynku z króliczkami, który nazwałem "Bandą przemytników" i który działa nieco podobnie jak Sojusz Stworzeń Leśnych, a jest umieszczany zamiast ruin (jeśli nie ma Włóczęgi).
Oto te zasady;
https://docs.google.com/document/d/1ufN ... sp=sharing
Nie mam póki co pomysłu na czarny budynek z tarczą oraz budynek z Wydrami, ale jeśli ktoś wpadnie na coś ciekawego, chętnie przyjmę wsparcie.
Po I, kwestia interakcji botów z Kruczą Konspiracją. O ile znalazłem w Internecie algorytm jak boty mogą handlować z Kompanią (niestety jeszcze go nie przetestowałem), o tyle nie znalazłem propozycji jak mogą sobie poradzić z Kruczymi intrygami. Stąd napisałem algorytm, wydaje mi się, że dość prosty i zrozumiały, jak boty demaskują intrygi. Jego celem jest nie tyle odtworzenie "gry myślowej", jaka ma miejsce w wypadku rozgrywki między graczami podczas demaskacji intryg, lecz raczej zapewnienie, by boty nie były celami łatwych bomb.
Po II, w Kompanii Plemion Rzecznych mamy dołączone żetony z literkami "ABCDE..." itd., które póki co nie służą do niczego. Postanowiłem napisać do nich zasady - na tę chwilę są to zasady dla Markiza de Kot w jego osobie, dla przywódców Orlich Dynastii, żetonu z Niedźwiedziem (będącego czymś w rodzaju uproszczonego włóczęgi w rozgrywkach bez Włóczęgi) oraz budynku z króliczkami, który nazwałem "Bandą przemytników" i który działa nieco podobnie jak Sojusz Stworzeń Leśnych, a jest umieszczany zamiast ruin (jeśli nie ma Włóczęgi).
Oto te zasady;
https://docs.google.com/document/d/1ufN ... sp=sharing
Nie mam póki co pomysłu na czarny budynek z tarczą oraz budynek z Wydrami, ale jeśli ktoś wpadnie na coś ciekawego, chętnie przyjmę wsparcie.
Patriae Commodis Serviens - Być Ojczyźnie pożytecznym (Dewiza Prymasowskiego Miasta Łowicza).
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Re: Root (Leder Games)
Dobrze rozumiem, że w tej grze są elementy, które nie są wykorzystywane i zostały zrobione na zapas?
Co do rozszerzeń, spotkałem się z opinią, że gra dzięki nim zyskuje, zwłaszcza redukują problem z faktycznym "przepakowaniem" Włóczykija w podstawce.
Co do rozszerzeń, spotkałem się z opinią, że gra dzięki nim zyskuje, zwłaszcza redukują problem z faktycznym "przepakowaniem" Włóczykija w podstawce.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Man of Lowicz (dawniej Lauenburg)
- Lieutenant
- Posty: 518
- Rejestracja: środa, 10 lutego 2016, 01:06
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 123 times
Re: Root (Leder Games)
Po pierwsze, w dodatku "Plemiona rzeczne", tak oryginalnym, jak i polskim mamy zbiór żetonów, które do niczego nie służą, a są opisane jako "do przyszłych scenariuszy". Takie scenariusze póki co nie ukazały się i nic mi nie wiadomo, by toczyły się nad nimi jakieś prace.
Te żetony to:
4 niebieskich ptasich przywódców, Markiz de Kot, Niedźwiedź oraz budynek z 3 królikami u góry, 3 takie same budynki z królikami u dołu oraz cały dolny rząd, z czarnymi budynkami z tarczą oraz 2 budynkami z wydrami. Z tyłu wszystkie mają litery.
Hmm, nie wiem czy dodatki osłabiają włóczęgę. Na pewno wprowadzają nowe, ciekawe frakcje. Ja póki co grałem więcej tylko w "Podziemne królestwa" i o ile Krety wydają się całkiem w porządku, o tyle Kruki zdają się być dość słabe niestety.
Patriae Commodis Serviens - Być Ojczyźnie pożytecznym (Dewiza Prymasowskiego Miasta Łowicza).
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Re: Root (Leder Games)
Te dodatkowe żetony pochodzą z oryginału czy to jest pomysł wydawnictwa Portal? Jeśli tego ostatniego, może warto zapytać I. Trzewiczka o nie?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Man of Lowicz (dawniej Lauenburg)
- Lieutenant
- Posty: 518
- Rejestracja: środa, 10 lutego 2016, 01:06
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 123 times
Re: Root (Leder Games)
Z oryginału, z oryginału. Wydaje mi się, że wspomniałem o tym. Zdjęcie zresztą jest po angielsku - w polskiej wersji mamy analogiczny napis po polsku. Na bgg ludzie wprost piszą, że póki co te żetony są po nic.
Patriae Commodis Serviens - Być Ojczyźnie pożytecznym (Dewiza Prymasowskiego Miasta Łowicza).
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Re: Root (Leder Games)
Cóż, może zachęta do tworzenia własnych scenariuszy
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Man of Lowicz (dawniej Lauenburg)
- Lieutenant
- Posty: 518
- Rejestracja: środa, 10 lutego 2016, 01:06
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 123 times
Re: Root (Leder Games)
Odbyłem ostatnio szereg rozgrywek z botami. Cóż, chyba nie będzie to moja ulubiona forma gry. Boty jednak są dość mocno uproszczonymi wersjami swoich frakcji, a przy tym granie przeciwko nim wydaje się wymagać zupełnie innego nastawienia. W praktyce albo wysforowują się na przód tak, że nie sposób ich powstrzymać, albo też zostają stłamszone i od połowy gry nie stanowią zagrożenia. Szczególnie negatywne wrażenie na mnie zrobił bot Sojuszu Zwierząt Leśnych, który wydaje się być straszliwie niezbalansowany, jeśli chodzi o tempo w jakim zyskuje on PZ i chyba będę zmuszony dokonać w nim jednej modyfikacji domowej, zgodnej zresztą z sugestią oryginalnego autora botów (którego pomysły zostały potem nieco zmodyfikowane przez Leder), polegającej na przeniesieniu zdolności "Litość ludu" z końca świtu na koniec dnia, co ma znaczenie w wypadku wylosowania przez bota ptasiej karty.
Natomiast przeciwko botom zdają się bardzo dobrze sobie radzić kultyści, których zdolność kontrolowania polan dzięki ogrodom wydaje się nie być należycie uwzględniona w algorytmach botów i być może tu też jest miejsce na modyfikacje.
Natomiast przy okazji dokonałem pierwszych testów z jednej strony napisanego przeze mnie algorytmu interakcji botów z intrygami kruczej konspiracji, a z drugiej napisanych przeze mnie zasad dla żetonów "band przemytników" oraz niedźwiedzia, o których pisałem wyżej. Z wszystkich trzech jestem raczej zadowolony. Niedźwiedź jest ciekawym dodatkiem do gier bez Włóczęgi, sprawiającym, że przekute przedmioty na coś się przydają, a z kolei przemytnicy zastępują w takich rozgrywkach bierne ruiny.
Miałem również okazję testować rozgrywkę z udziałem dwóch włóczęgów i tutaj raczej jestem nastawiony negatywnie - bardzo odczuwalna jest zbyt mała ilość przedmiotów, zwłaszcza młotów. W takiej sytuacji kluczowe wydaje się wzięcie wędrowca ze startowym młotem, ew. mieczem (niestety ja i drugi gracz wzięliśmy, nieco dla żartu, nieco z ciekawości, postaci bez obu tych przedmiotów). Nie bardzo rozumiem skąd pomysł twórców na dodanie drugiego włóczęgi. Raczej nie polecam takiego wariantu.
Natomiast przeciwko botom zdają się bardzo dobrze sobie radzić kultyści, których zdolność kontrolowania polan dzięki ogrodom wydaje się nie być należycie uwzględniona w algorytmach botów i być może tu też jest miejsce na modyfikacje.
Natomiast przy okazji dokonałem pierwszych testów z jednej strony napisanego przeze mnie algorytmu interakcji botów z intrygami kruczej konspiracji, a z drugiej napisanych przeze mnie zasad dla żetonów "band przemytników" oraz niedźwiedzia, o których pisałem wyżej. Z wszystkich trzech jestem raczej zadowolony. Niedźwiedź jest ciekawym dodatkiem do gier bez Włóczęgi, sprawiającym, że przekute przedmioty na coś się przydają, a z kolei przemytnicy zastępują w takich rozgrywkach bierne ruiny.
Miałem również okazję testować rozgrywkę z udziałem dwóch włóczęgów i tutaj raczej jestem nastawiony negatywnie - bardzo odczuwalna jest zbyt mała ilość przedmiotów, zwłaszcza młotów. W takiej sytuacji kluczowe wydaje się wzięcie wędrowca ze startowym młotem, ew. mieczem (niestety ja i drugi gracz wzięliśmy, nieco dla żartu, nieco z ciekawości, postaci bez obu tych przedmiotów). Nie bardzo rozumiem skąd pomysł twórców na dodanie drugiego włóczęgi. Raczej nie polecam takiego wariantu.
Patriae Commodis Serviens - Być Ojczyźnie pożytecznym (Dewiza Prymasowskiego Miasta Łowicza).
- mk20336
- Adjoint
- Posty: 785
- Rejestracja: poniedziałek, 13 lutego 2017, 20:39
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 435 times
- Kontakt:
Re: Root (Leder Games)
ROOT – playing even more with Underworld Expansion
Nie wchodząc w dyskusję czy ROOT to gra wojenna czy nie, dzisiaj relacja - w oczekiwaniu na najnowsze rozszerzenie - z kilku ostatnich naszych rozgrywek. Jak zwykle raport bogato okraszony zdjęciami
LINK: ROOT – playing even more with Underworld Expansion
Nie wchodząc w dyskusję czy ROOT to gra wojenna czy nie, dzisiaj relacja - w oczekiwaniu na najnowsze rozszerzenie - z kilku ostatnich naszych rozgrywek. Jak zwykle raport bogato okraszony zdjęciami
LINK: ROOT – playing even more with Underworld Expansion
- mk20336
- Adjoint
- Posty: 785
- Rejestracja: poniedziałek, 13 lutego 2017, 20:39
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 435 times
- Kontakt:
Re: Root (Leder Games)
ROOT: The Marauder Expansion – What’s in the box?
Z wielka przyjemnością prezentuję dzisiaj materiał o najnowszych rozszerzeniach do ROOTa. Zaglądamy do pudełka, omawiamy zawartość i pokrótce nowe możliwości gry. Miłej lektury!
ROOT: The Marauder Expansion – What’s in the box?
Z wielka przyjemnością prezentuję dzisiaj materiał o najnowszych rozszerzeniach do ROOTa. Zaglądamy do pudełka, omawiamy zawartość i pokrótce nowe możliwości gry. Miłej lektury!
ROOT: The Marauder Expansion – What’s in the box?
- mk20336
- Adjoint
- Posty: 785
- Rejestracja: poniedziałek, 13 lutego 2017, 20:39
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 435 times
- Kontakt:
Re: Root (Leder Games)
ROOT – Marauder Expansion – First Impressions
Po zagraniu całkiem sporej ilości partii w ROOT: Marauder Expansion (zarówno solo jak i z kolegami) dzielę się dzisiaj swoimi pierwszymi przemyśleniami. Wniosek podstawowy jest oczywisty - dostajemy bardzo solidne i ciekawe rozszerzenie. Więcej w artykule. Miłej lektury!
LINK: ROOT – Marauder Expansion – First Impressions
Po zagraniu całkiem sporej ilości partii w ROOT: Marauder Expansion (zarówno solo jak i z kolegami) dzielę się dzisiaj swoimi pierwszymi przemyśleniami. Wniosek podstawowy jest oczywisty - dostajemy bardzo solidne i ciekawe rozszerzenie. Więcej w artykule. Miłej lektury!
LINK: ROOT – Marauder Expansion – First Impressions
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Re: Root (Leder Games)
Miałem ostatnio okazję trochę pograć i odświeżyć sobie grę. Graliśmy z dodatkami i o ile w pierwszej rozgrywce połowę składu (na 4 osoby) stanowiły frakcje z podstawki, to w kolejnej dominowały już całkowicie te z dodatków. Muszę powiedzieć, że dodatkowe frakcje naprawdę dużo wnoszą. W jednej z rozgrywek kolega grający Plemionami Rzecznymi (Wydry) tak znakomicie wcielił się w swoją rolę handlarza, zachwalając co rusz swoje produkty i zachęcając do ich zakupu, że można było poczuć klimat tej frakcji. Mnie zaś udało się w drugiej partii pograć sobie Królem Szczurów i co tu dużo mówić, militarnie jest moc.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)