Siatka heksagonalna a gry wojenne

Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10581
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2103 times
Been thanked: 2831 times

Re: Siatka heksagonalna a gry wojenne

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Jak zrobić mapę do gry z 1278? Uwzględnić linię kolejową, czy nie? ;-) Suche Kruty/Durnkrut/Moravske Polje.
Obrazek

Wynik końcowy:
Obrazek
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43400
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Re: Siatka heksagonalna a gry wojenne

Post autor: Raleen »

Karel W.F.M. Doorman pisze: środa, 13 grudnia 2023, 09:52W wersji obszarowej trzeba oddać teren za pomocą odpowiednio ustawionych granic, co w przypadku braku wyraźnych elementów terenu jest nieco trudne (jak podzielić szczere pola na poligony? Wg kryterium gdzie zajdę w jednostce czasu?)
Dokładnie tak. Zazwyczaj oficjalnym kryterium będzie chęć dopasowania pól do układu terenu, tak żeby było realistycznie, a nieoficjalnym względy grywalnościowe, bo kto zabroni autorowi zrobić np. 3 pola, tam gdzie pierwotnie były 2 czy 1, albo na odwrót, w zależności od tego jak to będzie pasowało do gry.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólnie o grach planszowych”