Prototyp "Monte Cassino. Atak polski"

Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: Prototyp "Monte Cassino. Atak polski"

Post autor: Raleen »

Najlepiej polegać na opiniach doświadczonych ludzi, których się zna i do których ma się zaufanie. Jeśli są to znajomi to najczęściej nic nie trzeba płacić. To zależy oczywiście także od tego na ile komercyjny (dochodowy) jest projekt. Dobrze też jeśli autor sam potrafi w jakiejś mierze ocenić wtórność pewnych rozwiązań czy też ich wartość w stosunku do innych - do tego potrzebna jest znajomość innych gier i pewne ogólne rozeznanie. Dzięki temu powstają lepsze gry. Kolejna sprawa - ocena tego czy tester jest profesjonalny nie jest taka łatwa. Zresztą trudno oddzielić pod pewnymi względami tych "profesjonalnych" od "nieprofesjonalnych". Co do dostarczania gry - nie wiem jakie są zwyczaje gdzie indziej. Jeśli się komuś płaci, zapewne wtedy można oczekiwać, że sam sobie wydrukuje pewne rzeczy, w przeciwnym razie wydruki robi autor - ale generalnie wydaje mi się to sprawą wtórną. Czego oczekiwać i po jakim czasie - bardzo wiele zależy. Generalnie gra, takie jest moje zdanie, jest grą autora i w moim odczuciu np. w ocenie takich kwestii jak wartość określonych rozwiązań czy wtórność mechaniki, testerzy nie zastąpią autora, a przynajmniej nie powinni.

Niewątpliwie mogę natomiast jedną prostą rzecz polecić: warto zagrać w swoją grę z jakimś graczem. Im lepszy to gracz, im bardziej doświadczony, ale zarazem otwarty - tym lepiej. To zupełnie inna sytuacja niż granie z samym sobą czy samo analizowanie gry. Tak samo wrażenia co do gier graczy, którzy grają tylko sami z sobą na ogół są inne niż tych, którzy grają z żywym przeciwnikiem, który "myśli po swojemu". Wychodzi wtedy bardzo wiele rzeczy, których nie widać w grach z samym sobą.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
loker
Carabinier
Posty: 20
Rejestracja: wtorek, 10 września 2013, 08:53
Been thanked: 2 times

Re: Prototyp "Monte Cassino. Atak polski"

Post autor: loker »

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
loker
Carabinier
Posty: 20
Rejestracja: wtorek, 10 września 2013, 08:53
Been thanked: 2 times

Re: Prototyp "Monte Cassino. Atak polski"

Post autor: loker »

Zarzekałem się, że jak do maja wszystkiego nie skończę to zamykam projekt, ale ponieważ znalazłem trochę czasu w wakacje na testowanie i pisanie instrukcji kontynuuję wiekopomne dzieło. Głównie dla podtrzymania własnego entuzjazmu zamieszczam dwa zdjęcia z testów, podczas których 1 i 6 batalion usiłują zdobyć wzgórze Widmo.
https://zapodaj.net/052c3544d51cb.jpg.html
https://zapodaj.net/bef896bde1b41.jpg.html
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: Prototyp "Monte Cassino. Atak polski"

Post autor: Raleen »

Fajnie, że temat posuwa się do przodu.

Plansza jak widzę nie jest duża, to powinno być dla wielu osób na plus, gdybyś chciał kiedyś wydać grę.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
loker
Carabinier
Posty: 20
Rejestracja: wtorek, 10 września 2013, 08:53
Been thanked: 2 times

Re: Prototyp "Monte Cassino. Atak polski"

Post autor: loker »

Witam po długiej przerwie. Temat nie dawał mi spokoju i korzystając z wolnego czasu, jakim ostatnio dysponowałem, dokończyłem projekt. Jeśli ktoś zechciałby grę przetestować, byłoby super. Prototyp wykonany jest w programie SunTzu (świetny program, wg mnie lepszy od Vassala, przynajmniej w kwestii robienia prototypów). Gdyby ktoś chciał zagrać, trzeba pobrać program i odpalić Gameboxy, które są pod tymi linkami:
https://www.dropbox.com/s/jedklh47xiv6q ... 3.ztb?dl=0
https://www.dropbox.com/s/vdrxgcqv820oe ... o.ztb?dl=0
https://www.dropbox.com/s/gwxj6vju97t12 ... o.ztb?dl=0
https://www.dropbox.com/s/22wqscm33yl4t ... d.ztb?dl=0
Są tam cztery scenariusze. Pierwszy, 'Atak_na_593', jest scenariuszem szkoleniowym, dość prostym i szybkim.
Instrukcja jest do pobrania: https://www.dropbox.com/s/c8g799nao6un9 ... a.pdf?dl=0
Skrót instrukcji: https://www.dropbox.com/s/9n7ogv1kmyyvn ... d.pdf?dl=0
ODPOWIEDZ

Wróć do „Forum autorów”