Kampania crowdfundingowa - howto

Awatar użytkownika
jimmor
Adjudant Commandant
Posty: 1886
Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 455 times
Kontakt:

Re: Kampania crowdfundingowa - howto

Post autor: jimmor »

d) założyć projekt na Ulule (kurcze, dziś pierwszy raz usłyszałem tą nazwę...)
https://support.ulule.com/hc/en-us/arti ... n-on-Ulule
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: Kampania crowdfundingowa - howto

Post autor: MKG »

Możesz próbować tak jak ja z PMC 2670 - robię zrzutkę non-profit na wydanie podręcznika jako darmowy pdf, z potencjalną opcją print on demand. Jako platforma służy Donorbox - wyjątkowo niedroga platforma z możliwością rozliczania się w 100% przez PayPal.
Awatar użytkownika
jimmor
Adjudant Commandant
Posty: 1886
Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 455 times
Kontakt:

Re: Kampania crowdfundingowa - howto

Post autor: jimmor »

Niestety pdf przygotowuje mi za darmo Projekt, ja mam czysto komercyjny plan wydania tego drukiem. Kombinuję z partnerem z zagranicy, ale podatek 40% od firm w Niemczech nieco ostudził mój zapał działania na tym rynku. Żeby było ciekawiej, jeżeli partner z Niemiec zrobi kampanię a ja wyślę książki z Polski, to się będzie dla niego liczyło jak sprzedaż z Polski i tu będzie musiał rozliczać VAT...
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: Kampania crowdfundingowa - howto

Post autor: MKG »

Siedem lat bawiłem się w komercyjne wydawanie podręczników drukiem i jeśli patrzysz przez pryzmat zysku, to szycie koszulek w Bangladeszu jest lepszym zajęciem. Zawsze możesz wydać płatnego pdf-a np. w Wargame Downloads i równolegle poszukać firmy print-on-demand (np. Lulu).
Awatar użytkownika
jimmor
Adjudant Commandant
Posty: 1886
Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 455 times
Kontakt:

Re: Kampania crowdfundingowa - howto

Post autor: jimmor »

6 lat drukowałem książki i oprawiałem w przedostatniej dużej drukarni dziełowej w Warszawie. Wiem jak wspaniała to branża ;)
Awatar użytkownika
jimmor
Adjudant Commandant
Posty: 1886
Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 455 times
Kontakt:

Re: Kampania crowdfundingowa - howto

Post autor: jimmor »

To już koniec projektu StormRider.
Pierwsza rada dla wszystkich próbujących stworzyć jakąkolwiek działalność: TRZYMAĆ SIĘ Z DALEKA OD PROJEKTÓW ROBIONYCH PRZEZ WOLUNTARIUSZY. Niezależnie od tego jak ładnie wyglądają, jak zachęcają Was do wsparcia ich inicjatywy swoim biznesem, czego nie obiecują. Nie minie pół roku i każdą Waszą sugestię będą traktowali jak próbę przejęcia ich dorobku. Nigdy nie dotrzymają żadnych terminów. A na koniec się okaże, że to co miało być niezależnym, rozbudowanym światem, otwartą bazą do tworzenia produktów przez niezależne firmy po cichu ewaluowało w parodię IP należącej do GW, ale nikt Was o tym nie poinformował. Dwa i pół roku w kanał.
Ostatnio zmieniony wtorek, 19 maja 2020, 17:25 przez jimmor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: Kampania crowdfundingowa - howto

Post autor: Raleen »

Chętnie zapoznam się ze szczegółami, ale to pewnie prywatnymi kanałami, bo domyślam się, że tutaj nie o wszystkim możesz pisać.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
jimmor
Adjudant Commandant
Posty: 1886
Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 455 times
Kontakt:

Re: Kampania crowdfundingowa - howto

Post autor: jimmor »

Chyba nie ma nic, co stanowi jakąś tajemnicę. Projekt 4 lata temu startował z wielkim hukiem, jako nowa edycja Warhammera. Założenie było, że zaczynają od przeróbek systemu Games Workshop, ale w ciągu dwóch lat wydadzą wersję systemu 2.0 z unikalnym światem, ilustracjami i przepisami sformułowanymi tak, by być odporni na ewentualne pozwy ze strony GW. Projekt miał niezłe wsparcie ze strony graczy (wygrał głosowanie na grę fantasy ETC bijąc Kings of War), do tego oferował licencję CCPL zapewniając, że jest otwarty na współpracę z firmami, że jego celem jest stworzenie niezależnego środowiska dla mniejszych firm, platformy na bazie której będą mogły rozwijać swe biznesy. Niektóre firmy (np. Avatars of War) porzuciły własne projekty gier by wesprzeć projekt. Inne (FireForge) robiły produkty sygnowane logiem T9A. Wyglądało to obiecująco.
Niestety projekt zanim zdążył wydać podręcznik 2.0 zaczął cierpieć na syndrom wypalenia. Od początku jego "jądrem" było hardcorowe środowisko turniejowe, co zraziło sporo osób. Mając coraz mniejsze zasoby projekt skoncentrował się wyłącznie na potrzebach tego środowiska - 1,5 roku temu został wydany online podręcznik 2.0 ale tylko w wersji "slim" - bez ilustracji czy opisu świata. Był to wyłącznie produkt wewnętrzny. Najśmieszniejsze, że ilustracje i teksty do pełnego book'a były, tylko nie miał kto łamania zrobić. Rok temu zaproponowałem, że opłacę skład i łamanie, po miesiącu zastanawiania się projekt uznał, że nie może na to wyrazić zgody. W międzyczasie firmy, które przedtem wspierały projekt straciły cierpliwość i zaczęły wydawać swoje niezależne gry (FireForge). Projekt utknął na poziomie lokalnej inicjatywy w necie dla kilkuset hardcorów. Pojawiały się materiały do świata, które wyglądały na grafomańskie eksperymenty... np. przeróbka Boskiej Komedii, czy fragment Apokalipsy. Bodajże w grudniu zeszłego roku Games Workshop ogłosił, że stworzy grę - powrót do Starego Świata... Projekt pełnego podręcznika nie wydał do tej pory, a dla mnie gwoździem do trumny było wydanie materiału do piekielnych krasnoludów... w formie parodii poematu o Gilgameszu. Dodajmy, że świat T9A wygląda jak parodia Starego Świata, z podobnie rozmieszczonymi kontynentami i rasami. Na mój komentarz, że to trochę hermetyczny materiał usłyszałem że nie mam prawa zmuszać projektu do podążania w moim kierunku tylko dlatego, że opłaciłem kilka promocji swojego biznesu na FB... Wysiadłem.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: Kampania crowdfundingowa - howto

Post autor: Raleen »

Bardzo pouczające, nigdy pewnie nie będę blisko tych klimatów, ale warto czerpać z doświadczeń innych, choćby przez analogię.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Forum autorów”