WW# - koncept

Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 61 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

WW# - koncept

Post autor: brathac »

Po lekturze instrukcji do Zeelandii TiSu postanowiłem wyrzucić ja do kosza i zrobić ja od nowa. :)

Generalnie przyświeca mi idea zrobienia zasad "systemowych" które będzie można wykorzystać do zasymulowania konfliktów zbrojnych czasów bieżących, near-future (203X?), ale również dających rade przy konfliktach realnych bądź hipotetycznych z przełomów wieków XX i XXI. Chciałbym upchnąć w tym jak najwięcej crunchu przy jednocześnie niezbyt dużej komplikacji zasad - o ile da się coś takiego osiągnąć. :)

Skala ma być batalionowa, heks to 3-4km. Myślę o systemie aktywacji chit-pull, bo nie znoszę IGO-UGO, poza tym ten system sprawdza się też przy grach solo.
Na razie mam koncepty do misji lotniczych, WRE, oddania obrony plot, bez konieczności umieszczania jednostek plot na planszy. Jak coś dopracuje to napisze tu bardziej ze szczegółami.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: Raleen »

Cieszę się, że zdecydowałeś się na ten ruch i w pełni popieram.

Szkoda tracić czasu na poprawianie czegoś co nie do końca ma sens i gdzie właściwie wszystko trzeba by poprawiać.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 61 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: brathac »

Obrona przeciwlotnicza - koncept.

W grze występować będą trzy poziomy obrony przeciwlotniczej:
Podstawowy - oparta na organicznej oplot jednostek.
Średni - j.w plus obrona przeciwlotnicza kraju.
Zaawansowany - rozbudowane systemy A2/AD.

Poziom obrony przeciwlotniczej będzie zależał od danego scenariusza - defaultowo Średni. Od tego zależeć będą szanse na wykonanie misji lotniczych. Z kolei misje lotnicze typu SEAD będą mogły wpłynąć na aktualny poziom oplot.
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 61 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: brathac »

Misje lotnicze - koncept
SEAD - Suppression of Enemy Air Defence - redukcja poziomu obrony plot
AI - Air Interdiction - niszczenie mostów, lub zakłócanie zaopatrzenia
OCA - Offensive Counter-Air - redukcja ilości misji lotniczych lub śmigłowcowych
CAS - Close Air Support - wsparcie na polu bitwy
CAP - Combat Air Patrol - wywalczanie przewagi powietrznej
AR - Armed Recon - wykrywanie zamaskowanych
ECR - Electronic Combat Reconnaissance - zwiekszanie ilości żetonów EW/ture

Ilość dostepnych misji lotniczych bedzie zależna od scenariusza, rodzaj wykonywanych misji zależał bedzie od możliwości danej strony. Planuje uwzglednic użycie samolotów stealth, dronów i loyal wingman.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: Raleen »

To ma być gra lotnicza albo z dużym udziałem lotnictwa?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 61 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: brathac »

Raleen pisze: poniedziałek, 25 października 2021, 11:40 To ma być gra lotnicza albo z dużym udziałem lotnictwa?
Lotnicza jak Downtown, czy Elusive Victory albo Red Storm to nie. Ale udział lotnictwa musi być w grze i to nie tylko jako +X do Punktów Siły.

Myśle o zrobieniu Fazy Lotniczej, gdzie każdy gracz ma X misji na ture. I przydziela te misje według uznania. Później nastepuje impuls wywalczenia przewagi powietrznej, i po kolei impulsy na inne misje. Poziom sukcesu pozostałych misji zależy także od aktualnego poziomu obrony plot.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: Raleen »

Pytałem, bo jeśli miałaby to być jednak lądówka, tzn. główny komponent byłby lądowy, to dość rozbudowanie wygląda ten wykaz.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 61 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: brathac »

Raleen pisze: poniedziałek, 25 października 2021, 13:17 Pytałem, bo jeśli miałaby to być jednak lądówka, tzn. główny komponent byłby lądowy, to dość rozbudowanie wygląda ten wykaz.
Tak ale nie każde siły zbrojne mogły wykonać każdy rodzaj misji. To bedzie uzależnione od scenariusza.
Awatar użytkownika
TKS
Major
Posty: 1096
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2006, 18:03
Has thanked: 3 times
Been thanked: 228 times

Re: WW# - koncept

Post autor: TKS »

A takie pytanie - od osoby która w takie gry nie gra (więc i wiedzy nie ma)
Czy da się oddać problem "nośników taktycznej broni ABC"
Chodzi o to, że pododdział/ZT który podczas działań "wykrył" obecność np. wyrzutni MGR-1 Honest John czy innej baterii M110 "musi" dokonać ataku celem unicestwienia tychże środków - jako celów o najwyższym priorytecie (nawet za cenę porzucenia wyznaczonego rozkazem zadania).

Na różnych ćwiczeniach pojawiał się taki wątek - wykonania skomplikowanego manewru w związku z wykryciem środków napadu atomowego...
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 61 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: brathac »

TKS pisze: wtorek, 26 października 2021, 16:43 A takie pytanie - od osoby która w takie gry nie gra (więc i wiedzy nie ma)
Czy da się oddać problem "nośników taktycznej broni ABC"
Chodzi o to, że pododdział/ZT który podczas działań "wykrył" obecność np. wyrzutni MGR-1 Honest John czy innej baterii M110 "musi" dokonać ataku celem unicestwienia tychże środków - jako celów o najwyższym priorytecie (nawet za cenę porzucenia wyznaczonego rozkazem zadania).

Na różnych ćwiczeniach pojawiał się taki wątek - wykonania skomplikowanego manewru w związku z wykryciem środków napadu atomowego...
Nie wiem jeszcze. Nie myślałem jeszcze o zasadach użycia broni ABC. Na pewno ukrywanie jednostek i ich wykrywanie zamierzam uwzglednić. Broń nuklearna byłaby na pewno zależna od scenariusza, a czy bedzie to na zasadzie - kłade żeton i cokolwiek na heksie wyparowuje, czy uzależnie to od środków przenoszenia to jeszcze pomysle.
Awatar użytkownika
TKS
Major
Posty: 1096
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2006, 18:03
Has thanked: 3 times
Been thanked: 228 times

Re: WW# - koncept

Post autor: TKS »

Rozumiem, niemniej nie chodzi o samo użycie broni ABC tylko o fakt że priorytetem dla ZT zawsze było unieszkodliwienie wykrytych nośników broni ABC przeciwnika.
Upraszczając - batalion A ma się przemieścić z X do Z jednak po drodze wygrywa, że w Y stoi bateria rakiet. Stąd zmienia kierunek i wykonuje uderzenie na Y.
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 61 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: brathac »

Nie jestem zwolennikiem nakazywania graczom czegokolwiek. Lepiej niech sami popełniają sobie błędy. :D Niemniej jednak jeśli w zasadach użycie broni ABC zależałoby od obecności nośnika na planszy, to gracze sami chcieliby taki oddział zniszczyć. Bez konieczności zapisywania tego w zasadach.
Awatar użytkownika
TKS
Major
Posty: 1096
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2006, 18:03
Has thanked: 3 times
Been thanked: 228 times

Re: WW# - koncept

Post autor: TKS »

Coś co może Tobie się przydać - akurat to dla rakiet 9M21B "systemu" 9K52 będących na wyposażeniu min 41. drt.
https://zapodaj.net/d83365d1bc222.jpg.html
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: Raleen »

brathac pisze: piątek, 22 października 2021, 09:46Skala ma być batalionowa, heks to 3-4km. Myślę o systemie aktywacji chit-pull, bo nie znoszę IGO-UGO, poza tym ten system sprawdza się też przy grach solo.
Na razie mam koncepty do misji lotniczych, WRE, oddania obrony plot, bez konieczności umieszczania jednostek plot na planszy. Jak coś dopracuje to napisze tu bardziej ze szczegółami.
Myślę, że najlepiej jak byś się pokusił o oba warianty aktywacji. Dzięki temu łatwiej przekonasz do gry także wielbicieli starych polskich gier wojennych, przyzwyczajonych do bardziej klasycznych rozwiązań. Zostawiam do przemyślenia. Mnie osobiście system aktywacyjny na zasadzie chit-pull dla tej skali i tego okresu raczej by nie wadził. Pewnie zależy od szczegółów... Jednak w ogóle jak by Ci się udało to doprowadzić do jakiegoś sensownego etapu, to będzie duży plus i ogólnie nie ma sensu się skupiać zanadto na samej aktywacji, bo jest dość innych problemów do rozwiązania.

Z ciekawości, jak tam postępy? :)
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 61 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: brathac »

Raleen pisze: poniedziałek, 6 grudnia 2021, 13:49 Z ciekawości, jak tam postępy? :)
Największą trudność sprawia przełożenie myśli na tekst :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Forum autorów”