WW# - koncept

Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: Raleen »

Na tekst znaczy na przepisy... No tak, ale na tym właśnie sztuka polega :). Wzniosłe idee i ich transformacja w konkretną rzeczywistość.
Cały problem w tym, że gra to właśnie tekst, czyli przepisy ;)
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
HoLi
Sous-lieutenant
Posty: 464
Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 22:08
Has thanked: 104 times
Been thanked: 166 times

Re: WW# - koncept

Post autor: HoLi »

brathac pisze: poniedziałek, 6 grudnia 2021, 14:51
Raleen pisze: poniedziałek, 6 grudnia 2021, 13:49 Z ciekawości, jak tam postępy? :)
Największą trudność sprawia przełożenie myśli na tekst :D
Ja mogę od siebie poradzić, żeby na początku po prostu spisywać na papier myśl tak jak leci, używając skrótów myślowych, czy po prostu dosłownie opisując to co tam się w głowie urodziło. Potem jest łatwiej to przekuć w zasady gry.

Pozdrawiam
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Awatar użytkownika
farmer
Lieutenant
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 4 czerwca 2006, 12:47
Has thanked: 308 times
Been thanked: 74 times

Re: WW# - koncept

Post autor: farmer »

HoLi pisze: poniedziałek, 6 grudnia 2021, 15:06 Ja mogę od siebie poradzić, żeby na początku po prostu spisywać na papier myśl tak jak leci, używając skrótów myślowych, czy po prostu dosłownie opisując to co tam się w głowie urodziło. Potem jest łatwiej to przekuć w zasady gry.
+1 :D

Notatkowy styl pierwszych zapisów jest o tyle wygodny, że od pierwszej do ostatecznej wersji zasad* wprowadzisz do tekstu około półtora pierdyliarda zmian i poprawek... no może 1,25 pierdyliarda, jak dobrze pójdzie... :shock:
Ubieranie przepisów od razu w punkty i paragrafy to strata nafty.

* - niektórzy twórcy wątpią w istnienie tworu, który można określić jako "ostateczną wersję zasad".
Roboczo możemy więc zastąpić to poprzez "taką wersją zasad, której nie wstyd już pokazać ludziom, mimo że na pewno przyjdzie nam coś tam jeszcze poprawić" :)
Chcesz pokoju, szykuj się do wojny...
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 61 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: brathac »

Taki pomysł co może znaleźć się na żetonie.
Dwie pierwsze wartości to Atak i Obrona. Wszelkie modyfikatory dodajemy lub odejmujemy od tych wartości. Na koniec różnica między wartością Ataku Atakującego a Obroną Obrońcy :D stanowić będzie modyfikator w tabeli walki, w której po rzucie kością wyjdzie rezultat. Trzecia wartość to PRy, czwarta maksymalny poziom strat do osiągniecia przez oddział.

Myślę jeszcze o dodatkowych ikonach, pokazujących dodatkowe "zdolności" oddziału. Tu na przykład ikona ppk dajaca bonus do ataku na jednostki zmechanizowane i ikona pływalności, pozwalająca na łatwiejsze forsowanie rzek.

Obrazek
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 61 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: brathac »

Pytanie do hivemind'u.

Jednorazowe "assety" dające tam jakiś bonus w jakiejś konkretnej sytuacji, np. amunicja kasetowa podbijająca atak artylerii czy misji CAS.

Wolelibyście mieć z góry określoną liczbę assetów na scenariusz (z ew. limitem na turę?), czy np. losowe dobieranie ich X co turę? Czy może jeszcze inaczej?
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: Raleen »

Jak dla mnie mogą być obie opcje - w zależności jak Ci pasuje do konkretnego scenariusza. Natomiast na pewno z jakimś ograniczeniem takiego wsparcia na turę i jakieś ogólne limity maksymalne też muszą być.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 61 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: brathac »

No dobra, "coś" udało mi się stworzyć.
Ktoś ma ochotę zerknąć na wczesną betę instrukcji?
Ulysses
Sous-lieutenant
Posty: 385
Rejestracja: sobota, 12 sierpnia 2017, 20:39
Has thanked: 38 times
Been thanked: 154 times

Re: WW# - koncept

Post autor: Ulysses »

brathac pisze: piątek, 16 września 2022, 23:44 No dobra, "coś" udało mi się stworzyć.
Ktoś ma ochotę zerknąć na wczesną betę instrukcji?
Ja chętnie przeczytam. Może wrzuć do chmury googla?
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 61 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: brathac »

Ulysses
Sous-lieutenant
Posty: 385
Rejestracja: sobota, 12 sierpnia 2017, 20:39
Has thanked: 38 times
Been thanked: 154 times

Re: WW# - koncept

Post autor: Ulysses »

brathac pisze: sobota, 17 września 2022, 23:02 OK, link poniżej:
https://drive.google.com/file/d/1dCSDto ... sp=sharing
Robi wrażenie. Reszta na priv.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10331
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2006 times
Been thanked: 2734 times

Re: WW# - koncept

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Oho!
Ja też się zainteresuję. I jakby co to nawet wersje testowe Bartkowi zrobię. Po starej znajomości i wdzięczności za tłumaczenie Krymu.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 61 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: brathac »

Nie wiem czy coś tu będzie widać, bo uczę się Inkscape'a.

Obrazek

Generalnie na dole żetonu mamy Atak - Obrona - Ruch. Wartość w żółtym okręgu to limit Strat. Po lewej stronie oznaczenia specjalne, w tym przypadku E za elitarność i PPK 1 gen - żółty symbol.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: Raleen »

Ogólnie widać, tylko małe obrazki wrzuciłeś.

Cieszę się, że sprawa posuwa się do przodu, w końcu swego czasu sam Cię namawiałem. Również chętnie rzucę okiem, ale pewnie za jakiś czas, bo ostatnio dużo się dzieje.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 61 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: brathac »

Obrazek

Żetony 6 DPD. Od lewej batalion dowodzenia, 6ty, 10ty, 16ty i 18ty bpd. 5 dam nie będzie bo to same moździerze i ppk więc "rozdzieliłem" ich siłę między bataliony. Żółta gwiazdka oznacza Elitarne wyszkolenie, żółty symbol rakiet ppk wyposażenie w ppk I generacji. Wartość w żółtym okręgu to poziom Strat. Współczynniki to Atak - Obrona - Ruch.

Nie wiedzieć czemu nie chcą wejść większe obrazki. Żeton standardowo 1,5cm.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 24 października 2022, 22:44 przez brathac, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10331
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2006 times
Been thanked: 2734 times

Re: WW# - koncept

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

brathac pisze: poniedziałek, 24 października 2022, 22:35 Obrazek
Zrobić Kuledze żetoniki? Nawet takie na spróbę?
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Forum autorów”