WW# - koncept
- brathac
- Colonel en second
- Posty: 1469
- Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Re: WW# - koncept
Na razie dziękuję. Bawię się w wolnym czasie.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 24 października 2022, 23:19 przez brathac, łącznie zmieniany 1 raz.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10331
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2006 times
- Been thanked: 2734 times
Re: WW# - koncept
Prosz uprzejmie, narzucawszy się nie będę.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- brathac
- Colonel en second
- Posty: 1469
- Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Re: WW# - koncept
Przyjmę natomiast wszelkie uwagi i opinie.Karel W.F.M. Doorman pisze: ↑poniedziałek, 24 października 2022, 23:06Prosz uprzejmie, narzucawszy się nie będę.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10331
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2006 times
- Been thanked: 2734 times
Re: WW# - koncept
Za ciemne tło, mewki spadochroniarskie powinny być na dole, inaczej (nie wiem jeszcze jak) zaprojektowałbym dodatkowe symbole typu elita.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- brathac
- Colonel en second
- Posty: 1469
- Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Re: WW# - koncept
Kolor to przedwojenne polskie khaki, ale faktycznie ten późny jest dość ciemny. Zobaczę jak wyjdzie wcześniejszy, który był jaśniejszy.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43314
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3901 times
- Been thanked: 2474 times
- Kontakt:
Re: WW# - koncept
Co do odcienia tła żetonów, nie sugerowałbym się oryginalnym kolorem mundurów. Przede wszystkim należy zachować kontrast, żeby kolory się nie zlewały, oraz żeby współczynniki i inne rzeczy było dobrze widać. Inna sprawa, że kolor na ekranie to jedno, a kolor po wydrukowaniu może być inny (mam na myśli druk seryjny, nie drukowanie sobie na drukarce pojedynczej kopii).
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- brathac
- Colonel en second
- Posty: 1469
- Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Re: WW# - koncept
Zabawy inkscapem ciąg dalszy.
20 dar/20 dam występuje w dwóch "osobach" gdyż w 1986 20 dar przemianowano na 20 dywizjon artylerii mieszanej i zabrano jedną baterię Gradów a dołożono dwie baterie pływających Goździków.
20 dar/20 dam występuje w dwóch "osobach" gdyż w 1986 20 dar przemianowano na 20 dywizjon artylerii mieszanej i zabrano jedną baterię Gradów a dołożono dwie baterie pływających Goździków.
-
- Censor
- Posty: 6569
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 170 times
Re: WW# - koncept
Hmmm... wygląda nieźle, ale:
1) Skąd brałeś ikonki? Wydaje mi się, że wiem (czcionka Mapsymbols?) ale te skrzydełka/mewki chyba są za wysoko. No i przydałby się większy kontrast w stosunku do tła.
2) 20 dywizjon - wypadałoby, żeby miał znaczek dywizjonu, a nie baterii...
3) Pułki desantowe 7. dywizji - tak naprawdę to były wzmocnione bataliony (5 kompanii na TOPAS-ach) więc powinny mieć oznaczenia batalionów właśnie. No i powinny być zdecydowanie silniejsze od batalionów 6. dywizji (piechota zmechanizowana vs. piechota lekka, do tego masz w pułku desantowym nie tylko 15 kompanijnych moździerzy 82mm ale także 6 moździerzy 120mm plus kompanię 16 sztuk PT-76):
https://pl.wikipedia.org/wiki/4_Pu%C5%82k_Desantowy
Jak już to niech to będzie "wzmocniony batalion" (z klamrą nad "II").
4) Wypadałoby też dołożyć 12. batalion czołgów mobilizowany przez WSOWPanc z Poznania (31 sztuk T-55).
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 385
- Rejestracja: sobota, 12 sierpnia 2017, 20:39
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 154 times
Re: WW# - koncept
Jeśli nazwa jednostki to pułk, to dajemy oznaczenie pułku. Punktami siły oddajemy realną wartość bojową.Darth Stalin pisze: ↑wtorek, 29 listopada 2022, 13:323) Pułki desantowe 7. dywizji - tak naprawdę to były wzmocnione bataliony (5 kompanii na TOPAS-ach) więc powinny mieć oznaczenia batalionów właśnie. No i powinny być zdecydowanie silniejsze od batalionów 6. dywizji (piechota zmechanizowana vs. piechota lekka, do tego masz w pułku desantowym nie tylko 15 kompanijnych moździerzy 82mm ale także 6 moździerzy 120mm plus kompanię 16 sztuk PT-76):
https://pl.wikipedia.org/wiki/4_Pu%C5%82k_Desantowy
-
- Censor
- Posty: 6569
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 170 times
Re: WW# - koncept
Nazwa to nazwa, wielkość to wielkość, tym bardziej, że IIRC ma tutaj znaczenie. To tak jak we francuskich dywizjach tamtego czasu - pułki to realnie bataliony.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43314
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3901 times
- Been thanked: 2474 times
- Kontakt:
Re: WW# - koncept
Ja bym z powodów praktycznych (ilość miejsca na żetonie) w ogóle zrezygnował z oznaczeń wielkości jednostek i tego typu informacje zamieścił w opisie scenariusza. Patrząc ile miejsca poszczególne rzeczy zajmują albo będzie trzeba upychać, albo będą mało widoczne.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 385
- Rejestracja: sobota, 12 sierpnia 2017, 20:39
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 154 times
Re: WW# - koncept
Czyli polskie pułki kawalerii z 1939 roku albo 1 Pułk Pancerny (PSZ) oznaczamy jako bataliony? Nikt tak nie robi. Pułk to pułk, batalion to batalion.Darth Stalin pisze: ↑wtorek, 29 listopada 2022, 17:09 Nazwa to nazwa, wielkość to wielkość, tym bardziej, że IIRC ma tutaj znaczenie. To tak jak we francuskich dywizjach tamtego czasu - pułki to realnie bataliony.
- brathac
- Colonel en second
- Posty: 1469
- Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Re: WW# - koncept
Ad.1 https://www.battleorder.org/iconsDarth Stalin pisze: ↑wtorek, 29 listopada 2022, 13:32Hmmm... wygląda nieźle, ale:
1) Skąd brałeś ikonki? Wydaje mi się, że wiem (czcionka Mapsymbols?) ale te skrzydełka/mewki chyba są za wysoko. No i przydałby się większy kontrast w stosunku do tła.
2) 20 dywizjon - wypadałoby, żeby miał znaczek dywizjonu, a nie baterii...
3) Pułki desantowe 7. dywizji - tak naprawdę to były wzmocnione bataliony (5 kompanii na TOPAS-ach) więc powinny mieć oznaczenia batalionów właśnie. No i powinny być zdecydowanie silniejsze od batalionów 6. dywizji (piechota zmechanizowana vs. piechota lekka, do tego masz w pułku desantowym nie tylko 15 kompanijnych moździerzy 82mm ale także 6 moździerzy 120mm plus kompanię 16 sztuk PT-76):
https://pl.wikipedia.org/wiki/4_Pu%C5%82k_Desantowy
Jak już to niech to będzie "wzmocniony batalion" (z klamrą nad "II").
4) Wypadałoby też dołożyć 12. batalion czołgów mobilizowany przez WSOWPanc z Poznania (31 sztuk T-55).
Ad.2 Fakt, do poprawki.
Ad.3 Moździerze są uwzględnione ale zapomniałem o KPWT. Co do nazewnictwa skłaniam się ku opcji, że skoro w nazwie jest pułk to będzie symbol pułku. Niezależnie od faktycznych możliwości i składu oddziału.
Ad.4 Będzie. Tylko mi się już wczoraj nie chciało.
-
- Censor
- Posty: 6569
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 170 times
Re: WW# - koncept
Ależ robi. Chociażby w grach TiS pułki w składzie 1. czy 2. DPanc PSZ były oznaczane właśnie jako bataliony - bo taką realną wielkość posiadały. Podobnie zresztą jak pułki czołgów w składzie radzieckich brygad zmechanizowanych, o wielkości 1,5 batalionu (przy czym radziecki batalion czołgów miał wtedy 21 wozów, pułk czołgów BZmech - 30).
A jeżeli np. zasady gry uzależniają pojemność stosu od wielkości jednostki, to ma to jak najbardziej znaczenie.
Takie np. francuskie DPZmot okresu zimnej wojny były de facto wielkości brygady - i np. w systemie TWW, aczkolwiek oznaczane jako "dywizja", miały wielkość (dla potrzeb pojemności heksu) jednej brygady, podczas gdy "normalne" dywizje - trzech.
Itd. itp.
@Brathac:
nie chodzi li tylko o KPWT na TOPAS-ach, ale też o tą kompanię PT-76 (16 sztuk) w każdym pdes.
A co do ikon - po prostu kopiujesz i wklejasz/dopasowujesz do żetonu?
A jeżeli np. zasady gry uzależniają pojemność stosu od wielkości jednostki, to ma to jak najbardziej znaczenie.
Takie np. francuskie DPZmot okresu zimnej wojny były de facto wielkości brygady - i np. w systemie TWW, aczkolwiek oznaczane jako "dywizja", miały wielkość (dla potrzeb pojemności heksu) jednej brygady, podczas gdy "normalne" dywizje - trzech.
Itd. itp.
@Brathac:
nie chodzi li tylko o KPWT na TOPAS-ach, ale też o tą kompanię PT-76 (16 sztuk) w każdym pdes.
A co do ikon - po prostu kopiujesz i wklejasz/dopasowujesz do żetonu?
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 385
- Rejestracja: sobota, 12 sierpnia 2017, 20:39
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 154 times
Re: WW# - koncept
Auć. TiS jako przykład? Ok. Zgadzamy się, że się nie zgadzamy Zostajemy przy własnych opiniach.Darth Stalin pisze: ↑wtorek, 29 listopada 2022, 19:39 Ależ robi. Chociażby w grach TiS pułki w składzie 1. czy 2. DPanc PSZ były oznaczane właśnie jako bataliony - bo taką realną wielkość posiadały. Podobnie zresztą jak pułki czołgów w składzie radzieckich brygad zmechanizowanych, o wielkości 1,5 batalionu (przy czym radziecki batalion czołgów miał wtedy 21 wozów, pułk czołgów BZmech - 30).
A jeżeli np. zasady gry uzależniają pojemność stosu od wielkości jednostki, to ma to jak najbardziej znaczenie.
Takie np. francuskie DPZmot okresu zimnej wojny były de facto wielkości brygady - i np. w systemie TWW, aczkolwiek oznaczane jako "dywizja", miały wielkość (dla potrzeb pojemności heksu) jednej brygady, podczas gdy "normalne" dywizje - trzech.
Itd. itp.
@Brathac:
nie chodzi li tylko o KPWT na TOPAS-ach, ale też o tą kompanię PT-76 (16 sztuk) w każdym pdes.
A co do ikon - po prostu kopiujesz i wklejasz/dopasowujesz do żetonu?