WW# - koncept

Darth Stalin
Censor
Posty: 6569
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 73 times
Been thanked: 170 times

Re: WW# - koncept

Post autor: Darth Stalin »

Ty masz "opinię", ja mam FAKTY - ty napisałeś, iż "nikt tak nie robi", ja wykazałem nieprawdziwość tego twierdzenia.
Z czym chcesz dyskutować? Z własnymi wyobrażeniami?
TiS jako przykład?
A dlaczego nie? Pisałeś "nikt" (w kontekście oznaczania na żetonach pułków jako batalionów), ja wykazałem, iż to nieprawda.
Ergo: ja mam FAKT. Ty faktu nie masz... zaś "opinia" oderwana od faktu jest... niczym...?
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 61 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: brathac »

Pax Panowie, pax. :) Moja gra, moje zabawki.

Generalnie tak. Składam z klocków i dopasowuję do żetonu 1,5 cm x 1,5 cm. Czasem wychodzi mi to lepiej czasem gorzej, ale to na razie do próbnego wydruku.

Kompania PT-76 w "pułkach" desantowych jest uwzględniona Na razie liczę sobie proporcjonalnie. Ale nie doliczyłem sobie uzbrojenia na TOPASach.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: Raleen »

Widzę, że to kolejny wątek, w którym kolega Darth ostro dziś pracuje nad tym, żebyśmy mu zrobili krótką przerwę od forum (dla naszego i jego własnego zdrowia).

Ja, może namolnie, się powtórzę, przy żetonach 1,5 na 1,5 cm jak będziesz chciał to wydać, to licz się z koniecznością zrobienia spadów. Wszystko będzie trzeba pomniejszyć... Ja kiedyś chciałem robić kolorowe gwiazdki na żetonach (od 1 do 4 gwiazdek), ale poza kwestiami historycznymi proza życia zdecydowała - po prostu nie bardzo było jak to upchnąć, bo pewne rzeczy robiły się bardzo małe i ledwo widoczne. Merytorycznie pojawia Ci się cała gama dyskusji na temat tego czy w takiej a takiej dywizji ten pułk to jeszcze był pułk czy już batalion itd. itp. które do samej gry jako takiej niewiele wnoszą. Ale to tylko moje zdanie, nie zamierzam nikogo wirtualnie mordować jeśli ma inne :)
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Ulysses
Sous-lieutenant
Posty: 385
Rejestracja: sobota, 12 sierpnia 2017, 20:39
Has thanked: 38 times
Been thanked: 154 times

Re: WW# - koncept

Post autor: Ulysses »

Darth Stalin pisze: wtorek, 29 listopada 2022, 20:14 Ty masz "opinię", ja mam FAKTY - ty napisałeś, iż "nikt tak nie robi", ja wykazałem nieprawdziwość tego twierdzenia.
Z czym chcesz dyskutować? Z własnymi wyobrażeniami?
TiS jako przykład?
A dlaczego nie? Pisałeś "nikt" (w kontekście oznaczania na żetonach pułków jako batalionów), ja wykazałem, iż to nieprawda.
Ergo: ja mam FAKT. Ty faktu nie masz... zaś "opinia" oderwana od faktu jest... niczym...?
Wow. Jak taka drobnostka doprowadza Cię do wrzenia to tylko współczuję. Ktoś coś robi, Ty się czepiasz, chociaż nie ma czego. Nie chcesz zrozumieć, że to jest błąd, wolisz chwytać się słówek. Twój wybór. Oczywiście o tym co będzie na żetonie zdecyduje autor projektu.
Ulysses
Sous-lieutenant
Posty: 385
Rejestracja: sobota, 12 sierpnia 2017, 20:39
Has thanked: 38 times
Been thanked: 154 times

Re: WW# - koncept

Post autor: Ulysses »

brathac pisze: poniedziałek, 28 listopada 2022, 22:35 Zabawy inkscapem ciąg dalszy.

Obrazek

20 dar/20 dam występuje w dwóch "osobach" gdyż w 1986 20 dar przemianowano na 20 dywizjon artylerii mieszanej i zabrano jedną baterię Gradów a dołożono dwie baterie pływających Goździków.
A tak BTW. Jak dla mnie żetony są czytelne.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: Raleen »

Na ekranie, gdzie widzisz w powiększeniu w stosunku do tego co w grze, zawsze będą czytelne. Chyba że masz na myśli samo rozmieszczenie parametrów, oznaczeń i innych.

Tak patrzę, że skoro nazwa jednostki zawiera w skrócie jej wielkość, np. pdes to jak rozumiem pułk desantowy, to tym bardziej zbędne jest oznaczanie tego dodatkowo symbolami wielkości jednostek. Ewentualnie... może jakoś inaczej, np. inny kolor symbolu natowskiego dla batalionów, inny dla kompanii.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Ulysses
Sous-lieutenant
Posty: 385
Rejestracja: sobota, 12 sierpnia 2017, 20:39
Has thanked: 38 times
Been thanked: 154 times

Re: WW# - koncept

Post autor: Ulysses »

Raleen pisze: wtorek, 29 listopada 2022, 21:21 Na ekranie, gdzie widzisz w powiększeniu w stosunku do tego co w grze, zawsze będą czytelne. Chyba że masz na myśli samo rozmieszczenie parametrów, oznaczeń i innych.
1. A to też prawda. Dlatego ważne są wydruki próbne, na początku choćby na drukarce. Ale tego nie muszę Ci tłumaczyć ;)
2. Tak.
Ulysses
Sous-lieutenant
Posty: 385
Rejestracja: sobota, 12 sierpnia 2017, 20:39
Has thanked: 38 times
Been thanked: 154 times

Re: WW# - koncept

Post autor: Ulysses »

Raleen pisze: wtorek, 29 listopada 2022, 21:21
Tak patrzę, że skoro nazwa jednostki zawiera w skrócie jej wielkość, np. pdes to jak rozumiem pułk desantowy, to tym bardziej zbędne jest oznaczanie tego dodatkowo symbolami wielkości jednostek. Ewentualnie... może jakoś inaczej, np. inny kolor symbolu natowskiego dla batalionów, inny dla kompanii.
No jasne. Jak są jedne, to nie są potrzebne drugie. Chociaż ja proponowałbym zostawienie symboli natowskich i wielkości jednostek. Żetony są wtedy "międzynarodowe. "
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: Raleen »

W ramach dorzucania swoich 3 groszy jeszcze: na oko wydaje mi się, że ten brązowy ma nieco za ciemny odcień. Na ekranie wygląda dobrze, ale po wydruku podejrzewam, że choć napisy i inne będą widoczne, to będzie trochę za mało wyraziście.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 61 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: brathac »

Testowy 50 pz z 15 DP
Obrazek
Darth Stalin
Censor
Posty: 6569
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 73 times
Been thanked: 170 times

Re: WW# - koncept

Post autor: Darth Stalin »

brathac pisze: wtorek, 13 grudnia 2022, 22:55 Testowy 50 pz z 15 DP
Obrazek
1. Jak dla mnie te trójkąty z lewej strony są nieczytelne zupełnie.
2. Współczynnik dla artylerii raczej bym dał z lewej, a na dole tylko 3 cyfry - weź pod uwagę, że żeton ma raptem 1,5 cm maks, to wszystko będzie nadziubane strasznie...
j1023
Adjudant
Posty: 223
Rejestracja: czwartek, 31 grudnia 2009, 09:47
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 117 times
Been thanked: 42 times

Re: WW# - koncept

Post autor: j1023 »

Myślę, że w zasadach warto by ująć satelity wojskowe (które np Ukrainie dają sporą przewagę informacyjną nad Rosją).
https://pl.wikipedia.org/wiki/Satelita_rozpoznawczy
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 61 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: brathac »

j1023 pisze: środa, 28 grudnia 2022, 19:32 Myślę, że w zasadach warto by ująć satelity wojskowe (które np Ukrainie dają sporą przewagę informacyjną nad Rosją).
https://pl.wikipedia.org/wiki/Satelita_rozpoznawczy
Będą jako jeden z dostępnych Zasobów.
j1023
Adjudant
Posty: 223
Rejestracja: czwartek, 31 grudnia 2009, 09:47
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 117 times
Been thanked: 42 times

Re: WW# - koncept

Post autor: j1023 »

brathac pisze: środa, 28 grudnia 2022, 22:10
j1023 pisze: środa, 28 grudnia 2022, 19:32 Myślę, że w zasadach warto by ująć satelity wojskowe (które np Ukrainie dają sporą przewagę informacyjną nad Rosją).
https://pl.wikipedia.org/wiki/Satelita_rozpoznawczy
Będą jako jeden z dostępnych Zasobów.
To jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy tak obserwując obecny konflikt. Rodzaj/wersja amunicji i to zarówno rakietowej jak i lufowej. Przykład z Himarsa możemy wystrzelić "standardową" rakietę o zasięgu 40 km jak i ATACMS na odległość 300 km. Podobnie z amunicją lufową - zwykła, precyzyjna, o zwiększonym zasięgu. Oczywiście czym bardziej zaawansowana tym mniej dostępna.
Darth Stalin
Censor
Posty: 6569
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 73 times
Been thanked: 170 times

Re: WW# - koncept

Post autor: Darth Stalin »

To nie ten okres jeszcze - jeśli WW3 to lata 80./wczesne 90. to amunicja "precyzyjna" ogranicza się raptem do Copperheada tudzież Krasnopola (152mm) i Kitołowa (240mm). ATACMS dopiero wchodził do służby i jakichś większych ilości go wtedy nie było; z drugiej strony jest / powinna być Toczka/Toczka-U.
A satelity to też nie do końca tak - zbyt dużo ich wtedy nie było i nie zapewniały zdolności rozpoznania w czasie rzeczywistym; nawet samoloty rozpoznawcze miały swoje ograniczenia.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Forum autorów”