WW# - koncept
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3968 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Re: WW# - koncept
Na tekst znaczy na przepisy... No tak, ale na tym właśnie sztuka polega . Wzniosłe idee i ich transformacja w konkretną rzeczywistość.
Cały problem w tym, że gra to właśnie tekst, czyli przepisy
Cały problem w tym, że gra to właśnie tekst, czyli przepisy
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 466
- Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 22:08
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 169 times
Re: WW# - koncept
Ja mogę od siebie poradzić, żeby na początku po prostu spisywać na papier myśl tak jak leci, używając skrótów myślowych, czy po prostu dosłownie opisując to co tam się w głowie urodziło. Potem jest łatwiej to przekuć w zasady gry.
Pozdrawiam
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
- farmer
- Lieutenant
- Posty: 534
- Rejestracja: niedziela, 4 czerwca 2006, 12:47
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 74 times
Re: WW# - koncept
+1
Notatkowy styl pierwszych zapisów jest o tyle wygodny, że od pierwszej do ostatecznej wersji zasad* wprowadzisz do tekstu około półtora pierdyliarda zmian i poprawek... no może 1,25 pierdyliarda, jak dobrze pójdzie...
Ubieranie przepisów od razu w punkty i paragrafy to strata nafty.
* - niektórzy twórcy wątpią w istnienie tworu, który można określić jako "ostateczną wersję zasad".
Roboczo możemy więc zastąpić to poprzez "taką wersją zasad, której nie wstyd już pokazać ludziom, mimo że na pewno przyjdzie nam coś tam jeszcze poprawić"
Chcesz pokoju, szykuj się do wojny...
- brathac
- Colonel en second
- Posty: 1469
- Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Re: WW# - koncept
Taki pomysł co może znaleźć się na żetonie.
Dwie pierwsze wartości to Atak i Obrona. Wszelkie modyfikatory dodajemy lub odejmujemy od tych wartości. Na koniec różnica między wartością Ataku Atakującego a Obroną Obrońcy stanowić będzie modyfikator w tabeli walki, w której po rzucie kością wyjdzie rezultat. Trzecia wartość to PRy, czwarta maksymalny poziom strat do osiągniecia przez oddział.
Myślę jeszcze o dodatkowych ikonach, pokazujących dodatkowe "zdolności" oddziału. Tu na przykład ikona ppk dajaca bonus do ataku na jednostki zmechanizowane i ikona pływalności, pozwalająca na łatwiejsze forsowanie rzek.
Dwie pierwsze wartości to Atak i Obrona. Wszelkie modyfikatory dodajemy lub odejmujemy od tych wartości. Na koniec różnica między wartością Ataku Atakującego a Obroną Obrońcy stanowić będzie modyfikator w tabeli walki, w której po rzucie kością wyjdzie rezultat. Trzecia wartość to PRy, czwarta maksymalny poziom strat do osiągniecia przez oddział.
Myślę jeszcze o dodatkowych ikonach, pokazujących dodatkowe "zdolności" oddziału. Tu na przykład ikona ppk dajaca bonus do ataku na jednostki zmechanizowane i ikona pływalności, pozwalająca na łatwiejsze forsowanie rzek.
- brathac
- Colonel en second
- Posty: 1469
- Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Re: WW# - koncept
Pytanie do hivemind'u.
Jednorazowe "assety" dające tam jakiś bonus w jakiejś konkretnej sytuacji, np. amunicja kasetowa podbijająca atak artylerii czy misji CAS.
Wolelibyście mieć z góry określoną liczbę assetów na scenariusz (z ew. limitem na turę?), czy np. losowe dobieranie ich X co turę? Czy może jeszcze inaczej?
Jednorazowe "assety" dające tam jakiś bonus w jakiejś konkretnej sytuacji, np. amunicja kasetowa podbijająca atak artylerii czy misji CAS.
Wolelibyście mieć z góry określoną liczbę assetów na scenariusz (z ew. limitem na turę?), czy np. losowe dobieranie ich X co turę? Czy może jeszcze inaczej?
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3968 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Re: WW# - koncept
Jak dla mnie mogą być obie opcje - w zależności jak Ci pasuje do konkretnego scenariusza. Natomiast na pewno z jakimś ograniczeniem takiego wsparcia na turę i jakieś ogólne limity maksymalne też muszą być.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- brathac
- Colonel en second
- Posty: 1469
- Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Re: WW# - koncept
No dobra, "coś" udało mi się stworzyć.
Ktoś ma ochotę zerknąć na wczesną betę instrukcji?
Ktoś ma ochotę zerknąć na wczesną betę instrukcji?
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 385
- Rejestracja: sobota, 12 sierpnia 2017, 20:39
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 154 times
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 385
- Rejestracja: sobota, 12 sierpnia 2017, 20:39
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 154 times
Re: WW# - koncept
Robi wrażenie. Reszta na priv.brathac pisze: ↑sobota, 17 września 2022, 23:02 OK, link poniżej:
https://drive.google.com/file/d/1dCSDto ... sp=sharing
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10570
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 2828 times
Re: WW# - koncept
Oho!
Ja też się zainteresuję. I jakby co to nawet wersje testowe Bartkowi zrobię. Po starej znajomości i wdzięczności za tłumaczenie Krymu.
Ja też się zainteresuję. I jakby co to nawet wersje testowe Bartkowi zrobię. Po starej znajomości i wdzięczności za tłumaczenie Krymu.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- brathac
- Colonel en second
- Posty: 1469
- Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Re: WW# - koncept
Nie wiem czy coś tu będzie widać, bo uczę się Inkscape'a.
Generalnie na dole żetonu mamy Atak - Obrona - Ruch. Wartość w żółtym okręgu to limit Strat. Po lewej stronie oznaczenia specjalne, w tym przypadku E za elitarność i PPK 1 gen - żółty symbol.
Generalnie na dole żetonu mamy Atak - Obrona - Ruch. Wartość w żółtym okręgu to limit Strat. Po lewej stronie oznaczenia specjalne, w tym przypadku E za elitarność i PPK 1 gen - żółty symbol.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3968 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Re: WW# - koncept
Ogólnie widać, tylko małe obrazki wrzuciłeś.
Cieszę się, że sprawa posuwa się do przodu, w końcu swego czasu sam Cię namawiałem. Również chętnie rzucę okiem, ale pewnie za jakiś czas, bo ostatnio dużo się dzieje.
Cieszę się, że sprawa posuwa się do przodu, w końcu swego czasu sam Cię namawiałem. Również chętnie rzucę okiem, ale pewnie za jakiś czas, bo ostatnio dużo się dzieje.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- brathac
- Colonel en second
- Posty: 1469
- Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Re: WW# - koncept
Żetony 6 DPD. Od lewej batalion dowodzenia, 6ty, 10ty, 16ty i 18ty bpd. 5 dam nie będzie bo to same moździerze i ppk więc "rozdzieliłem" ich siłę między bataliony. Żółta gwiazdka oznacza Elitarne wyszkolenie, żółty symbol rakiet ppk wyposażenie w ppk I generacji. Wartość w żółtym okręgu to poziom Strat. Współczynniki to Atak - Obrona - Ruch.
Nie wiedzieć czemu nie chcą wejść większe obrazki. Żeton standardowo 1,5cm.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 24 października 2022, 22:44 przez brathac, łącznie zmieniany 2 razy.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10570
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 2828 times
Re: WW# - koncept
Zrobić Kuledze żetoniki? Nawet takie na spróbę?
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.