Od czego zacząć tworząc grę planszową?

Awatar użytkownika
Daniel
Stabsfeldwebel
Posty: 313
Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
Lokalizacja: Przemyśl
Has thanked: 25 times
Been thanked: 13 times

Od czego zacząć tworząc grę planszową?

Post autor: Daniel »

Mam pomysł na grę ale kompletnie nie wiem od czego zacząć jej tworzenie .
Możecie mi podpowiedzieć ?

Za pomoc z góry dziękuję . :smile:
Awatar użytkownika
ChevalierVernix
Sous-lieutenant
Posty: 449
Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
Lokalizacja: obecnie Białystok
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Od czego zacząć tworząc grę planszową ?

Post autor: ChevalierVernix »

daniel pisze:Mam pomysł na grę ale kompletnie nie wiem od czego zacząć jej tworzenie .
Możecie mi podpowiedzieć ?

Za pomoc z góry dziękuję . :smile:
Może od zastanowienia się, jaki to będzie rodzaj gry: karcianka, planszówka, i od tego, dla jakiego typu odbiorcy miałaby być przeznaczona?

Wtedy łatwiej będzie wiedzieć, czy robić coś prostego czy też rozbudowanego.
Sam nie wiem, nie jest to prosta materia :P
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez ChevalierVernix, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Daniel
Stabsfeldwebel
Posty: 313
Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
Lokalizacja: Przemyśl
Has thanked: 25 times
Been thanked: 13 times

Post autor: Daniel »

Chciałbym zrobić grę strategiczną osadzoną w realiach XIX w. w której oprócz oddziałów występowali by też dowódcy których umiejętności można rozwijać .

Zastanawiam się nad kartami pod roboczym tytułem kart ,,Zdarzeń " które generowałby by odpowiednie wydarzenia . np wymarsz wojsk , przysłanie posiłków itp.

Oddziały nie miały by jakiejś umówionej skali były by tylko graficzną reprezentacją siły gracza na danym obszarze .

Na razie to tylko tyle wymyśliłem .
MiG
Sergent
Posty: 121
Rejestracja: wtorek, 20 października 2009, 16:53
Lokalizacja: Konin

Post autor: MiG »

Jeśli gra miałaby trafić do sprzedaży to najważniejszy jest tytuł:D
Awatar użytkownika
Daniel
Stabsfeldwebel
Posty: 313
Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
Lokalizacja: Przemyśl
Has thanked: 25 times
Been thanked: 13 times

Post autor: Daniel »

Grę chcę zrobić dla własnego użytku jeden może dwa egzemplarze ;).
Awatar użytkownika
Ouragan
Sergent
Posty: 143
Rejestracja: piątek, 8 października 2010, 10:25
Lokalizacja: Poznań-miasto bez strategów

Post autor: Ouragan »

Tworzę swoją grę już przeszło pół roku. Oto kilka wskazówek:

1) Zacznij od rdzenia gry. Rdzeniem nazywam podstawowe założenia gry. W twoim przypadku mapa + żetony + podstawowe karty lub elementy na nich. Sprawdź balans rdzenia. Testuj go. Znajdż ofiary - czytaj testerów. Znajdź wady rdzenia. Co powoduje że jedna strona zawsze wygrywa? Jakie elementy są w ogóle nieużywane - czyli zbędne? Jakie elementy powodują największe problemy w rozumieniu, może isteniej szansa aby je naprawić? Może gra jest zbyt przewidywalna, bo istnieje tylko jedno właściwe rozwiązanie? Itd itd....

2) Dobudowa. Jeżeli rdzeń jest już stabilny, obuduj go w efekciarskie elementy. Coś co uatrakcyjni rozgrywkę, da jej większy klimat. Np wydarzenia na kartach. Dodatkowe opcje itd. Ich wprowadzenie może zburzyć stabilność gry. Sprawdź. Tastuj. Powtórz to co spowodowało, iż rdzeń stał się stabilny. Wsłuchuj się w uwagi graczy. Obserwuj rozgrywkę.

3) Ergonomika. Jeżeli masz już gotowy projekt popracuj nad jego wyglądem. Tak aby na pierwwzy rzut oka było wiadomo już co jest czym. Popracuj nad tym gdzie co ma być umiejscowione. Pomyśl nad uproszczeniami.

4) Instrukcja. Napisz i daj prototyp osobom które jeszcze w niego nie grały. Niech zagrają. Potem zagraj z nimi i sprawdź czy wszytsko dobrze zrozumieli. Jeżeli nie to zastanów się dlaczwgo? Może jakieś nieścisłowści w instrukcji?

Powodzenia. ;D
Awatar użytkownika
Daniel
Stabsfeldwebel
Posty: 313
Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
Lokalizacja: Przemyśl
Has thanked: 25 times
Been thanked: 13 times

Post autor: Daniel »

Na razie nie mam czasu popracować na może na feriach będę miał trochę więcej czasu .

Co do testerów to już wiem kogo w to wrobić ;).
Awatar użytkownika
Daniel
Stabsfeldwebel
Posty: 313
Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
Lokalizacja: Przemyśl
Has thanked: 25 times
Been thanked: 13 times

Post autor: Daniel »

Przetestowałem grę wstępnie i wyrzuciłem największe głupie pomysły ,ale i tak ciężko mi zrównoważyć szanse obydwu ze stron ,ponieważ jeśli jeden gracz ma dużo punktów do budowy jednostek to ciężko go pokonać sam tego nie raz doświadczyłem .

Zastanawiam się nad zmniejszeniem punktów terenu .

Mam pytanie czy może ktoś wie o jakiś dobrych jakościowo mapach Europy ?
(Ta którą teraz posiadam nie jest zbyt szczegółowa .)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

A w internecie nie możesz sobie czegoś poszukać Danielu?

Szczegółowa mapa Europy, tzn. jak szczegółowa?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Daniel
Stabsfeldwebel
Posty: 313
Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
Lokalizacja: Przemyśl
Has thanked: 25 times
Been thanked: 13 times

Post autor: Daniel »

Szczegółowa tak mniej więcej ,żeby miała pokazane główne miasta .
Chodzi mi o mapę XIX Europy moja w atlasie historycznym z ,którego ja przerysowałem jest mało szczegółowa .
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Pogooglaj, może coś znajdziesz, to nie jest moim zdaniem nic tak szczegółowego, co by się nie dało znaleźć.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1498
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: ozy »

Daniel, przeczytaj cały cykl artykułów Folko:

http://www.gamesfanatic.pl/2009/01/01/t ... a-orlow-7/

I cały cykl artykułów Michała Stajszczaka:

http://www.gamesfanatic.pl/2009/08/09/p ... zesc-xxvi/

Od tego należy zacząć, nie od mapy. ;)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
ChevalierVernix
Sous-lieutenant
Posty: 449
Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
Lokalizacja: obecnie Białystok
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Post autor: ChevalierVernix »

ozy pisze:Daniel, przeczytaj cały cykl artykułów Folko:

http://www.gamesfanatic.pl/2009/01/01/t ... a-orlow-7/

I cały cykl artykułów Michała Stajszczaka:

http://www.gamesfanatic.pl/2009/08/09/p ... zesc-xxvi/

Od tego należy zacząć, nie od mapy. ;)
Ja przeczytałem, bardzo ciekawe. Dzięki.
Awatar użytkownika
Daniel
Stabsfeldwebel
Posty: 313
Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
Lokalizacja: Przemyśl
Has thanked: 25 times
Been thanked: 13 times

Post autor: Daniel »

Dziękuje wszystkim za pomoc .
Jeśli coś troszkę dalej się ten mój projekt posunie do przodu to napiszę .
Awatar użytkownika
Daniel
Stabsfeldwebel
Posty: 313
Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
Lokalizacja: Przemyśl
Has thanked: 25 times
Been thanked: 13 times

Re: Od czego zacząć tworząc grę planszową ?

Post autor: Daniel »

Aktualnie pracuję nad dodatkowymi przepisami i dodatkiem do "Magii i Miecza" pt. "Kurhany".
Plansza jest taka jak w "Podziemiach" podobna jeśli chodzi o o sposób poruszania się .
Celem gry jest pokonanie upiora Kurhanu jeśli to się Poszukiwaczowi uda przeniesiony zostaje na obszar Korony Władzy .Do pokonania upiora jest potrzebny kamienny amulet, który to znajduje się w ilości trzech sztuk w kartach "Przygoda".
Dostać się do Kurhanu można tylko przez cmentarz wtedy nie wykonuje się związanym z tym obszarem instrukcji , a następnej turze Poszukiwacz zostaje przeniesiony na pole Wejścia do kurhanu .
Może nieco z siłą i mocą wrogów przesadzam ale najsłabszy ma siłę 7 ,a najsilniejszy 20 ale atakuje tylko po wyrzuceniu 4,5 lub 6 oczek.
W kurhanie nie można nikogo zamienić w ropuchę ani używać czaru "Weryfikacja" i "Teleportacja" .
Sam upiór ma siłę 30 i taką samą moc i atakuje parametrem, który u danego Poszukiwacza jest słabszy.
Nowi Poszukiwacze to chłop, ogr i wilkołak.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Forum autorów”