Drogi do wolności - Testerzy potrzebni!

Mirek_Koval
Tambour
Posty: 6
Rejestracja: czwartek, 5 kwietnia 2007, 02:25
Lokalizacja: Trójmiasto

Drogi do wolności - Testerzy potrzebni!

Post autor: Mirek_Koval »

Witam

Ten post jest zasadniczo kopią posta z innego forum – liczę jednak iż tutaj znajdą się bardziej „zawodowi” gracze których czas rozgrywki powyżej 3 godzin nie zastrzeli z miejsca.

Ad meritum – Potrzeba Testerów do testów końcowych „Dróg do wolności”. Dla niezorientowanych - jest to, co by dużo nie mówić, kobyła strategiczno, ekonomiczno, polityczna. Z politycznej przepychanki wyszedł nam symulator państwa. Potrzeba dużo większej ilości testerów niż obecnie posiadamy bo sama rozgrywka zajmuje początkującym nawet miedzy 5 a 8 godzin (oczywiście pełna rozgrywka od 45-do 89). Są też do przetestowania scenariusze dużo krótsze – tak 2 godziny. Gra ma obecnie status mechaniki i instrukcji skończony – do wybalansowania i ewentualnych poprawek.


Potrzebuję testerów którzy chcieliby się podjąć udziału w testach - ale uwaga:
Po pierwsze gra ma bardzo dużo żetonów (potrzeba koło kilkuset ) my radziliśmy się zestawem TTA i Agricoli – wystarczało do stworzenia jednego zestawu gry i łatwo po skończonej rozgrywce rozdzielić elementy do pierwotnych zastosowań. UWAGA : z powyższych uwarunkowań NIE jestem w stanie dostarczyć żetonów do testów (już pokończyły mi się wolne zestawy) Dostarczam wydrukowaną kolorowe kartonowe plansze, instrukcję oraz karty gry (tych też jest blisko 200).
Po drugie gra trwa długo a potrzebuję jak najwięcej testów do kwietnia.
Po trzecie jako wynagrodzenie mogę na chwilę obecną poza wpisem w instrukcji zaoferować jedynie egzemplarz samej gry po wydaniu.

Miałem napisać na zakończenie coś wzniosłego w klimacie minionym – w stylu :

"... Towarzysze ! Obywatele i Obywatelki! Stańcie do wielkiego dzieła pomocy Ojczyźnie! Czy chcecie żeby młode pokolenie zapomniało czyny Ojców i Matek? Nie pozwólcie by wraży wichrzyciele znowu wyciągnęli ku nam swoje brudne szpony! Pomożecie?

No ale ponieważ jestem świeżo po chorobie to tego nie napisze…
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Post autor: Silver »

Na ile osób jest gra?
Podobna jest do jakieś innej gry?
W razie czego ja sam mogę wszystkie elementy gry sobię wydrukować i dorobić.
Awatar użytkownika
Gerhard.
Adjudant-Major
Posty: 320
Rejestracja: sobota, 5 stycznia 2008, 14:36
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Gerhard. »

Powyżej 3 godzin? To jakaś fajna gra! :)

Łódzcy Stratedzy byliby zainteresowani. Napisz coś więcej. Arkusz A4 dowolnych znaczników to 10-15 minut roboty (bez wycinania).
"Ci, którzy zrzekają się wolności, w celu uzyskania krótkotrwałej odrobiny bezpieczeństwa, ani na jedno, ani na drugie nie zasługują."

http://strategialodz.phorum.pl
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 61 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Post autor: brathac »

Owszem, byliby zainteresowani!! :D
Mirek_Koval
Tambour
Posty: 6
Rejestracja: czwartek, 5 kwietnia 2007, 02:25
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Mirek_Koval »

Opis gry:

Rodzaj gry: Symulacja kraju.

Pod tym enigmatycznym pojęciem ukrywa się próba odwzorowania przebiegu losów Polski od zakończenia drugiej wojny światowej aż do „transformacji ustrojowej”

Ilość graczy:Dwóch.

Co w pudełku:

Zasadniczo będzie to zależeć od wielu czynników. Wparcia instytucji, zawartości portfela wydawcy, drukarni itp. czynników. Na pewno znajdą się w pudełku:
- Plansza gry A2 kolorowa – odwzorowująca Polskę podzielona na 7 rejonów historyczno/gospodarczo/politycznych.
-Plansza Rund ułatwiająca rozgrywkę i pozwalająca nie pogubić się graczom w ilości zagranych akcji/kart/wydarzeń
-180 kart wydarzeń – kolorowych ze zdjęciami i grafiką z epoki
- Dwie pomoce gracza spersonifikowane pod kontem opcji politycznej którą dany gracz prowadzi w grze.
W zależności od finansów wydawcy znajdą się :
- ponad 300 drewnianych pionków symbolizujących sympatie polityczne społeczeństwa, niezadowolenie społeczne, siły bezpieczeństwa, kościół, fabryki, PGR-y oraz żetony związane z mechaniką samej gry. To w przypadku gdy uda się zorganizować sensowny budżet.
- Toż samo tyle że zamiast drewnianych żetonów – tekturowe. Jeżeli budżet nie przetrzyma powyższych.

Ogólnie o zasadach:

Jest to gra dla dwóch graczy z których jeden wciela się w rolę przywódcy opozycji drugi zaś kieruje pracami rządu. Gra jest podzielona na maksymalnie 10 Tur w której gracze rozgrywają na przemian 5 lub 6 jedno akcjowych rund. Rozgrywka toczy się w kilku płaszczyznach – cześć z płaszczyzn dotyczy jednego z graczy natomiast drugi z graczy może ułatwiać lub utrudniać mu działania na danej płaszczyźnie.

Płaszczyznami są :

- Polityka wewnętrzna – gdzie każdy z graczy stara się pozyskać dla siebie jak największą cześć „serc i umysłów” Polaków. Tu gra toczy się w 3 warstwach społecznych: chłopach, robotnikach i inteligencji. W każdym z 7 rejonów Polski. Gracze wspomagają się zarówno aparatem bezpieczeństwa jak i działalnością kościoła.
- Gospodarka wewnętrzna – Rozbudowa zniszczonego kraju kontra wydatki na zdobywanie wpływów z nieustannie zaglądającym z za pleców widmem konieczności spełniania zachcianek towarzyszy z Moskwy. Nie należy zapominać też o konieczności zapewnienia jedzenia rozrastającemu się społeczeństwu. Tu też dylemat na co wydać zarobione złotówki. I czy w ogóle będzie je na co wydać jeśli kraj stanie w fali strajków.
- zarządzanie kryzysami – czyli umiejętne wykorzystywanie przez obydwie strony wydarzeń do pozyskania tymczasowych bądź długotrwałych korzyści.

Mechanika Wykorzystywany jest tu, znany z innych gier jak choćby ścieżki chwały czy Twilight Struggle, mechanizm karta na punkty czy za wydarzenie. Każdy z graczy może decyduje czy w swojej turze użyje jednej z posiadanych na ręce kart aby wywołać wydarzenie czy też zużyje kartę za punkty aby wykonać jakieś działanie. Gracze znający TS powinni bez problemu odnaleźć się w grze bo DDW przypominają TS tyle że w miniaturze. Jest to jednak wrażenie bardzo błędne bo choć jednym z warunków zwycięstwa jest pozyskanie jak największych wpływów w społeczeństwie, oparcie się na samej tylko propagandzie jest pierwszym krokiem do przegranej. Dla obydwu stron. Kolejnym ze smaczków jest przynależność wydarzenia do strony konfliktu. Powoduje to iż gracz zagrywający kartę przeciwnika na punkty może otrzymać w swojej turze kontrę w postaci uruchomienia niechcianego wydarzenia z zagranej przez siebie karty. Tak więc używać ich musi z rozwagą.
Asymetryczność konfliktu – to modne obecnie słowo odzwierciedla specyfikę rozgrywki w DDW. Obydwaj gracze – choć grają w jedną grę – posiadają bardzo różniące się środki wpływu na rozgrywkę. Jest to odzwierciedlenie sytuacji w Polsce po zakończeniu drugiej wojny światowej.
Losowość – występuje ona w grze w dwóch postaciach. Bardziej istotnej – czyli w losowaniu kart wydarzeń przed każdą turą. Oraz mniej istotny – rzuty kością podczas wywoływania strajków. Obydwa czynniki mogą uprościć lub utrudnić graczowi rozgrywkę. Są one jednak modyfikowane przez działania gracza w takim stopniu by nie miały decydującego wpływu na wygraną bądź przegraną.
Gospodarka i wytrzymałość społeczeństwa W grze występuje uproszczony symulator – o ile to nie jest zbyt górnolotne słowo – sytuacji ekonomicznej kraju. Rząd zarządzając prostymi zasadami musi rozbudowywać gospodarkę i rolnictwo aby nakarmić społeczeństwo i sprostać wymaganiom „eksportu” surowców i produktów do bratniego ZSRR. Jeśli będzie dobrze gospodarzył pozostaną mu nadwyżki które to będzie mógł wykorzystywać do różnorakich celów. A to do wspomożenia swojej walki o wpływy, propagandy, umacniania środków nacisku bądź też do dalszej rozbudowy kraju. Jeśli będzie źle gospodarzył to oprócz poważnych konsekwencji z za wschodniej granicy może też podsycać niezadowolenie społeczeństwa wobec aktualnej sytuacji. To z kolei może przekuwać w swój oręż opozycja.
Polityka zewnętrzna Specyfika okresu powoduje iż działania wewnątrz kraju mają wpływ na postrzeganie go w obozie Socjalistycznym. Wpływ na to mają obydwie strony konfliktu – choć różnymi środkami. Zasadniczą linią rozgrywki jest nie powtórzyć losu Węgier i Czechosłowacji.
Dialog Ważną częścią rozgrywki jest też dialog pomiędzy obydwoma stronami. Możliwe jest rozwiązywanie konfliktów bez użycia wojska aczkolwiek jest to działanie ryzykowne i częściowo nieprzewidywane w skutkach.

Czas rozgrywki : od dwóch godzin (scenariusze początkowe) do ośmiu godzin (pełna rozegrana do końca rozgrywka)

Posumowanie : Gra ma aspiracje do bycia symulatorem (choć uproszczonym) Polski w latach 45 – 89. I jak to w przypadku symulatora bywa każdy element rozgrywki ma wpływ na inne składowe. Mam nadzieję iż graczom uda się odczuć specyfikę tamtych lat (ich problematykę oraz logikę) poprzez granie w DDW.
Mirek_Koval
Tambour
Posty: 6
Rejestracja: czwartek, 5 kwietnia 2007, 02:25
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Mirek_Koval »

Co do ilości komponentów to sprawa nie wygląda aż tak różowo – po prostu znaczników jest kilka rodzajów :

- 100 Znaczników poparcia Rządu - czerwone akcje z TTA
- 100 Znaczników poparcia Opozycji - białe akcje z TTA
- 70 Znaczników terroru - żetony z agicoli
- 70 Znaczników niezadowolenia społecznego - pomarańczowe żetony z agricoli
- 28 Znaczników Fabryk – domki z osadnikow
- 28 Znaczników PGR-ów – pola z agicoli
- 12 Żetonów kombinatów (mnożniki x 5) – mnożniki z agricolii
- 20 Żetonów dewiz - dyski z agicolii
- 21 Znaczników Kościołów – miasta z osadników (znakomicie przypominają kościoły)
- 14 Żetonów Strajków -
- 7 Żetonów demonstracji -
- 1 Wskaźnik tury –
- 1 Wskaźnik interwencji – żołnierzyk
- 1 Wskaźnik toru cichego poparcia –
- 1 Wskaźnik „Planu eksportu do ZSRR” –
- 1 Wskaźnik „Poziomu produkcji przemysłowej” –
- 1 Wskaźnik „Krajowego zapotrzebowania na żywność” -
- 1 Wskaźnik „Poziomu produkcji żywności” –
- 1 Wskaźnik „Punktów zwycięstwa” –

Oczywiście poparcie , terror i niezadowolenie mogą być rozmieniane na żetony z wartościami (jeszcze nie zdecydowałem w obecnej sytuacji co się uda z tego zrobić – pierwotnie planowałem dużo drewnianych znaczników. Oczywiście większość żetonów można wykonać z kartonu z odpowiednimi napisami lub wykorzystać jakieś żetony/znaczniki z innych gier.

Jeśli ktoś jest zainteresowany wzięciem udziału w testach niech do mnie napisze na PW wtedy się zgadamy co do detali.
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 61 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Post autor: brathac »

Trzeba zatrudnić kogoś ze skillem w Corelu. Gerry privnij, bo ja już w teorii za Maj '26 odpowiadam.
Awatar użytkownika
Match
Captain
Posty: 1647
Rejestracja: poniedziałek, 30 stycznia 2006, 15:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Match »

Do testów chyba najłatwiej przypisać określony kolor do określonego znacznika i powycinać kwadraciki z kolorowych kartek. Koszt praktycznie zerowy i przy odrobinie pracy każdy z testerów może sobie sam zrobić.
Moje gry
"Diplomats! The best diplomat I know is a fully activated phaser bank!" - Lt. Cmdr. Montgomery Scott
Obrazek
Awatar użytkownika
Ouragan
Sergent
Posty: 143
Rejestracja: piątek, 8 października 2010, 10:25
Lokalizacja: Poznań-miasto bez strategów

Post autor: Ouragan »

Widze że Twoja gra przypomina troche Labirynth. Ale przetestować moge. :)
Awatar użytkownika
czaki
Chorąży koronny
Posty: 1337
Rejestracja: niedziela, 11 stycznia 2009, 21:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czaki »

Ouragan, mam egzemplarz testowy, może się umówimy na granie?
Larry
Carabinier
Posty: 22
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 13:10
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Larry »

Ha, sam miałem egzemplarz testowy z Trójmiasta brać, ale skoro już w Poznaniu jest to raczej potrzeby takiej nie ma :) W każdym razie- też się piszę na testy, tylko że jakoś pod koniec lutego/w marcu. Grałem parę razy we wcześniejsze wersje i mam aktualną instrukcję, tak że tłumaczenie w moim przypadku potrzebne nie będzie.
Ostatnio zmieniony piątek, 11 lutego 2011, 11:29 przez Larry, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
czaki
Chorąży koronny
Posty: 1337
Rejestracja: niedziela, 11 stycznia 2009, 21:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czaki »

To kolega nam pomoże w tłumaczeniu zasad. ;) Proponuję na pw się zgadać co do terminu.
Awatar użytkownika
Ouragan
Sergent
Posty: 143
Rejestracja: piątek, 8 października 2010, 10:25
Lokalizacja: Poznań-miasto bez strategów

Post autor: Ouragan »

A ile czasu trwa rozgrywka i na ilu graczy jest projektowana ?
Mirek_Koval
Tambour
Posty: 6
Rejestracja: czwartek, 5 kwietnia 2007, 02:25
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Mirek_Koval »

Rozgrywka powinna trwać około 4-6 godzin (zdarzały się nam rozgrywki i 3 godzinne ale i ośmiogodzinne nie należały do rzadkości)

Uwaga partia instruktażowa ma na celu zapoznanie się z mechanizmami gry – i nie jest jeszcze dokładnie wybalansowana – MOGĄ – pojawić się w niej odchylenia dla jednego lub drugiego gracza. Rozegranie jej jest jednak niezbędne do nauczenia się mechanizmów gry.

Wariant podstawowy został zbalansowany tak mocno jak się tylko dało ale gra ujawnia cały potencjał przy wariancie zaawansowanym (można wtedy elastycznie reagować na sytuację w kraju) ale stanowczo testujcie wariant podstawowy.

Ano tak – gra jest grą dla dwóch osób… ale to przecież już pisałem parę postów wyżej…
Awatar użytkownika
czaki
Chorąży koronny
Posty: 1337
Rejestracja: niedziela, 11 stycznia 2009, 21:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czaki »

Kończę robić żetony i może w weekend pierwsza partia. Jest trochę błędów stylistycznych i literowek zarówno w instrukcji jak i na kartach ,ale to do poprawienia z czasem. Postaram się je wszystkie wyłapać, byś miał spis tego, co trzeba by poprawić. Szczegółowe pytania wyślę na pw lub forum testów, kilka już mam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Forum autorów”