Powrót Specialist Games?

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: AWu »

Może przeczytać po prostu mój poprzedni post.. :P

jakaś zupełnie niepotrzebnie sroga kłótnia się z tego robi Raj vs reszta świata :)
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: MKG »

Też racja... Widać reanimacja SG jakoś nie wzbudza jakiś większych emocji i trza robić małego flejma... ;)
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: AWu »

Wzbudziło zamknięcie..

Tak naprawdę jedna rzecz może z tego wyniknąć pozytywna.

Przywrócenie do produkcji starych modeli, bo mi sporo brakuje z tych co bym chciał a ceny na rynku wtórnym zaporowe :)
Ale jak to będzie failcast to podziękuje.

Spodziewałbym się raczej gry stand alone pseudo planszowej, która może mieć fajne modele w plastiku.
Co prawda GW już nie jest nr 1 w plastikowych figurkach, ale nada trzyma świetną jakość.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: Sarmor »

Powrotu starych modeli bym się nie spodziewał, chyba że wyciągną coś jeszcze z magazynów... O ile coś zostało (a pamiętajmy, że to był metal).

Obstawiam powrót gier pudełkowych z plastikowym modelami. I to by było nawet fajne, choćby ze względu na modele. Ale w rozbudowane gry nie wierzę - spośród wydanych w ostatnich latach gier pudełkowych chyba tylko Space Hulk dostał dodatki (o ile można tak nazwać nowe zasady w wersji elektronicznej...), a AFAIK nowa Herezja jest tak zaprojektowana, że rozszerzeń raczej nikt się nie spodziewa.
TheNode.pl – zapraszam!
RAJ
Général de Division
Posty: 3945
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 120 times
Been thanked: 409 times

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: RAJ »

AWu pisze:jakaś zupełnie niepotrzebnie sroga kłótnia się z tego robi Raj vs reszta świata :)
chciałeś powiedzieć "niszowcy rzucili się na Raja, który chciałby czegoś innego niż oni, a reszta świata i tak ma to w dupie"
Idę sobie dołączyć do reszty świata.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: AWu »

Stary tutaj reszta świata to wszyscy inni dyskutanci.. Powodzenia :)
MichaelLando
Sous-lieutenant
Posty: 350
Rejestracja: wtorek, 11 czerwca 2013, 00:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: MichaelLando »

A ja dzięki tej pseudo kłótni dowiedziałem się wielu rzeczy na temat Necromundy. Tak, że dziękuję :D
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: AWu »

Jak masz jakieś pytania to wal, wiem o tej grze niemal wszystko :)
Grałem w nią wszystkimi frakcjami, posiadam grywalne gangi w prawie wszystkich.


Najlepiej założyć wątek Necromundowy.
Kadzik

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: Kadzik »

Ej! Moja uwaga odnośnie Sarmora, to był przytyk do RAJa. Nie wiem, kim trzeba być, aby pisać do rozmówcy teksty pokroju "chyba kpisz". Chciałem ironicznie powiedzieć, że równie dobrze od razu mógłby napisać, że Sarmor pie..oli. Z Ignacym generalnie się w tym temacie zgadzam.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: AWu »

Chill out, wiem, ale odnosiła się do wypowiedzi o Sarmorze :)
Aarfy
Caporal
Posty: 59
Rejestracja: czwartek, 8 lutego 2007, 02:11

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: Aarfy »

Panowie nie rozumiem tylko dlaczego gdzieś ktoś tam z Was napisał, że gry GW oparte na k6 są przestarzałe.
Same gry ze stajni GW są przestarzałe, zgadza się, ale chyba nie dlatego, że są oparte na K6.

Współczesne gry uznawane także na FS; Ronin, CoC, BG Kursk też są oparte na K6, ale oczywiście to są inne mechaniki niż GW.

A z tych gier GW to podobał mi się właśnie mechanizm LoTR (choć to nie był system serii specialist games chyba), bo wprowadzał np. naprzemienne wykonywanie fazy ruchu, strzelania, itd. Był to w sumie więc nadal IGOYGO, ale już taki bardziej dynamiczny.

A w ogóle to gdzieś na forum zagranicznym śledziłem dyskusję właśnie na temat zasad w kontekście kompromisu uproszczeń zasad i przyjemnością/skomplikowaniem rozgrywki. Na jednym biegunie jest rzucanie monetą na drugim wielostronicowe arkusze uwzględniające już chyba także to co pluton piechoty jadł na śniadanie.
Grając to samo starcie wg jednej skrajności i drugiej statystycznie otrzymamy zbliżone wyniki.

Prawda jest taka, że system historyczny jest na tyle dobry na ile wymusza i premiuje właściwą taktykę dla danej formacji w danej epoce. I wtedy już nieważne czy używasz k6 czy K20.

Pozdro
"Czy oni wierzą w tego samego Boga co my?'
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: AWu »

Panowie nie rozumiem tylko dlaczego gdzieś ktoś tam z Was napisał, że gry GW oparte na k6 są przestarzałe.
Same gry ze stajni GW są przestarzałe, zgadza się, ale chyba nie dlatego, że są oparte na K6.

Współczesne gry uznawane także na FS; Ronin, CoC, BG Kursk też są oparte na K6, ale oczywiście to są inne mechaniki niż GW.
Ale to jaka kostka jest w tym przypadku mniej istotne, chodzi o to jak się jej uzywa:
Ronin jest oparty na 2d6 a nie na k6*, COC jest oparty o pulę D6tek**. Nie pamiętam Battlegroupa ale nie uważam go za dobry system.
Żaden z tych systemów nie oferuje wbudowanego systemu rozwoju (choć do Ronina coś tam jest szczątkowego i w COCu jest system traitów)

Istotne jest to, ze mówimy tu o systemie rozwoju, i o mechanice GW czyli grach opartych o 1k6 na silniku GW niezmiennym od 87 roku (Ta sama tabela Siłą vs Wytrzymałość na przykład)



Są 3 kluczowe dla gry etapy rozwoju postaci
-Poziom startowy - leszcza
-Poziom pośredni
-Poziom killera, który wszystko wciąga nosem.

Dobrze zaplanowany rozwój postaci maksymalizuje ciekawy poziom pośredni a minimalizuje nieciekawy startowy i morderczy dla rozgrywki poziom killera.

Mechanika GW (i każda oparta o pojedynczy rzut K6 jest w tym przypadku fatalna, i zabija rozwój, bo każdy wzrost współczynnika zwiększa szanse sukcesu aż o 17% ? Dwa rozwinięcia cechy o 33%.

mamy wiec do czynienia z maksymalizowaniem Etapów Leszcza i Killera a najciekawszy etap pośredni jest zminimalizowany, własnie z powodu małej możliwości manipulacji współczynnikami w mechanice 1k6
To jest niewydolny mechanizm.

I mówiąc o niewydolnej mechanice GW własnie to mamy na myśli.

Posługiwanie się pojedynczym K6 ma jeszcze inne konsekwencja - małą rozpiętość modyfikatorów dodatnich i ujemnych etc etc etc, ale w tej dyskusji rozmawiamy od rozwoju.


Na jednym biegunie jest rzucanie monetą na drugim wielostronicowe arkusze uwzględniające już chyba także to co pluton piechoty jadł na śniadanie.
Grając to samo starcie wg jednej skrajności i drugiej statystycznie otrzymamy zbliżone wyniki.
Szczerze wątpię,
Ustawione prawdopodobieństwo 50% nigdy nie odda rzeczywistości poza poziomem kwantowym :)
ale znów nie o to w tym chodzi, a o to jakie decyzje jako dowódca musisz podejmować - i po to się te zasady komplikuje.
Do zasada pseudo realistycznych uwzględniających milion czynników są zasady moderowane komputerowo.
Prawda jest taka, że system historyczny jest na tyle dobry na ile wymusza i premiuje właściwą taktykę dla danej formacji w danej epoce. I wtedy już nieważne czy używasz k6 czy K20.
W tym wątku jesteśmy cholernie daleko od systemów historycznych więc zupełnie mnie zgubiłeś tą uwaga przyznam :)
Nie grałem i nie znam nawet żadnego systemu historycznego z rozbudowanym rozwojem.



* Rozkład prawdopodobieństwa między 2k6 i k6 jest dramatycznie rożny i bardziej zbliżony do normalnego, nawet nie wspominając o tym, ze wzrost przedziału 1 punkty spada nam z 17% do mniej niż 10%

** Ciskanie pulami kości w COCu jest mega upierdliwe ale zbliża nam rozkład do normalnego (W małej grze zwykle osiąga się rozkład T-studenta)
Awatar użytkownika
Warchoł
Strażnik wielki koronny
Posty: 2024
Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: Warchoł »

Btw - co uważacie za rozbudowany system rozwoju?
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com

PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: AWu »

Śledzenie osiągnięć modelu i umożliwienie jej rozwoju osobistego mającego wpływ na lepszą skuteczność w rozgrywce
oraz system testujący co z martwymi modelami i przyznający rany.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: Sarmor »

To co napisał AWu plus system rozwoju ekonomicznego - czyli zdobywania kasy i jej wydawania na lepszy ekwipunek, dodatkowych towarzyszy i ew. niwelowanie ran (w granicach sensownych fluffowo - wyobrażam sobie uzupełnienie brakującego oka w sci-fi, w świecie fantasy już trochę mniej, a w historycznym systemie na pewno nie).
Bardzo mi się pod tym względem podobały tabele eksploracji w Mordheim.

Przy czym rozwój ekonomiczny i osobisty powinny być osobne. Boli mnie, że w Empire of the Dead tak nie jest i ulepszenia umiejętności kupuje się za funty (co jest tym głupsze, że są to ulepszenia losowe).

Ja chętnie zobaczyłbym też śledzenie konkretnych osiągnięć postaci i rozwój podyktowany nimi (żeby np. bohater, który właśnie zaciukał szablą 5 osób w ostatnim starciu, nie otrzymywał nagle bonusów do strzelania czy targowania się). Ale to już grozi buchalterią, więc trzeba się z tym uważać (ale osoby lubiące kampanie chyba takie rzeczy lubią, nie? ja na pewno).
TheNode.pl – zapraszam!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy sci-fi i fantasy”